Thursday, May 28, 2009

Dah lama tak makan yong tau fu



kaki firdaus luka sebab merempit dgn basikal dia yg tak de tempat duduk tu. dah banyak kali dia pujuk aku suruh beli basikal baru, aku tak layan. aku fikir kalau beli rugi je. tunggu dia besar sikit baru aku beli baru.




nilah gaya mat rempit . tengoklah tempat duduk dah tercabut. ganas betul dia ni.




dia letak bontot dia kat atas roda , lepas tu dia buat macam aksi mat rempit angkat handle basikal, tak tahu nak sebutlah bahasa mat rempit sekarang ni.












ni maknannya sedap. sayur kangkung dalam yong tau fu. kalau beli yong tau fu dia memang suruh aku letak kangkung banyak-banyak.




basikal tak tinggal. sambil makan pegang basikal.





makan sambil mencangkung. mana tidaknnya basikal nak jaga jugak. perut lapar.




dia kutip kangkung sampai habis, lepas tu baru makan yg lain.






ciuman sebab nak makan yong tau fu.





muka lapar, dah tak sabar nak makan. dia ni asal nampak muka aku balik kerja je mula nak makan. tapi sebelum balik pengasuh dia dah bagi makan. tapi makan jugak.








yong tau fu nak bagi laki aku makan.



hidangan petang semalam.semuannya beli kat pasar malam taman kem.





aku beli yong tau fu tu sikit je, takut mahallah. hari tu aku beli ni kat giant , aku tambahlah .memang best ni.aku tak tahu nama di. dia lembik sikit. aku tengok dia tulis scallop.macam tulah ejannya.






lepas rebus tapis dia.






mengelegakkan air panas. lepas tu celur, jgn lama sangat.





kat pasar malam taman kem. aku beli rojak sikit. sedap jugak, tapi semuannya kuih je banyak.telur separuh. nak bajet kut.letaklah kentang baru sedap.






awek jual rojak tu .tapi ada jual mee, bihun sup dan laksa.gambar tak jelas sikit.






kat pasar malam ni banyak orang jual yong tau fu. tapi mak ci ni je yg paling sedap. kuah dia sedap.
















Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina