Tuesday, June 2, 2009

masak orang malas



mcm biasa, siap kan bahan-bahan nak goreng sayur.kat rumah aku tak boleh makan tanpa sayur. tengok peti ais sayur dah tak de.dah lama tak beli sayur. apalagi aku tengok ade carrot sikit kobis cina ngan sawi. apalagi campur sekalilah. dapat banyak sikit.



rebus telur .ingat nak masak sambal telur. nasi masak dulu. masak nak rebus letak garam sikit.nak kopek kulit dia tak de lah melekat.


letak minyak dlm kuali jgn banyak. goreng telur tu.



sampai garing mcm ni. nanti buat sambal berkulit sikit. sedaplah



jgn lupa potong bawang besar bulat-bulat. dapat bawang kuning tu sedap sikit. wangi



tumis cili yg dah di mesin ngan bawang merah dan bawang putih. tumis sampai garing atau naik bau.



last sekali barulah masuk telur dan bawang besar. kacau-kacau angkat.




goreng sayur yang aku cakap campur tadi.



ni dia hasil campur tadi. janji boleh makan.



masa untuk makan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina