Thursday, July 16, 2009

Aku cinta aku rindu sesuatu????? tekalah



Jangan salah paham dengan tajuk aku kat atas ye.bukan rindu ngan pakwe, tapi sambal ikan bilis petai yg dah lama tak makan. Kan aku dah cakap semangat masak come back. Petang semalam aku masak sambal ikan bilis petai .sikit je.semua org tak layan.aku je layan. tak habis, dapatlah aku bawa bekal ke tempat kerja.



Entry aku mesti ada aku selitkan sikit cara-cara nak masak. petai tu gorenglah sikit. tak de maung sangat baunye. tumis cili yg sudah dimesin ngan bawang merah kecil dan bawang putih sikit. Biar sampai naik bau.



last sekali baru masukkan ikan bilis yang dah digoreng.cepat tutup api.supaya ikan bilis tu tak lemau.



Sayur pulak aku goreng sayur kobis.Firdaus suka sangat sayur ni makan ngan kicap kipas udang.



Telur dadar. Oleh kerana sambal ikan bilis pedas, terpaksalah aku goreng telur dadar utk Firdaus. Aku tak berapa minat makan telur dadar, aku suka lagi makan telur mata kerbau.tapi layan jelah apa yang ade.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina