Thursday, July 2, 2009

Kerja sekolah



Ini tulisan firdaus. sekarang dia dah pandai sikit menulis. Tapi nak buat kerja sekolah liat sikit. Hari-hari cikgu tadika bagi kerja sekolah. Kalau tak tanye ade kerja sekolah, dia buat tak tahu je. Sekarang ni dia malas sangat nak ke sekolah, semenjak cuti 2 minggu hari tu. Kalau pagi-pagi nak mengejutkan dia tidur punyalah hazab. Dengan pejam mata, dia kata, semalam kan dah sekolah.




Tengah khusyuk buat kerja sekolah, tapi kena pantau. Kalau tidak yg cikgu tak suruh buat ,dibuatnye



Dah penat buat keja sekolah, minum hundred plus. Buat keja sekolah tak banyak mana, dah mengadu penat.



Lapar sangatlah ni, sampai naik atas meja. Aku kate, nantilah aku suap, aku nak mandi dulu.Tak menyabor, kalau dah naik atas meja tu paham-pahamlah sendiri.





Kenapa firdaus tak sabar sangat?. nikan peberet dia bayam goreng atau sup. yg mana-mana satu pun dia suke.




Yang ni plak katanye no no o o o , bahasa dialah gamaknye. maksudnye tak nak pedas... aku tak paham dia ni sauce cili pun pedas.




ikan ni menyebabkan laki aku sedih sangat. ceritanye ikan ni kawan laki aku balik memancing yg bagi. Ade ikan kurau sikit ngan duri. Yang laki aku bengang sangat tu, lubuk ikan tu laki aku yg jumpa dan dia dah pun tandakan tempatnye. Alih alih kawan dia telah menyebarkan pada kawan yg lain.laki aku takdelah marah sgt kalau dia memancing. Ini siap pakai jala lagi. dah senang banyak. aku tengok masa dia bawa ikan ni balik, muka dia monyok semacam je.



Biasanye laki aku ni mithali sikit, kalau dia bawa balik ikan mesti dah siap siang-siang. Apalagi aku tukang letak dlm plastik-plastik kecil untuk sekali masak punye.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina