Wednesday, July 22, 2009

Nasi goreng kampung pedasssssssssssss



Pagi ni aku bangun seawal 5.40 pagi. Semata-mata teringin nak makan nasi goreng kampung yang pedas dan meletup. Aku tak tahulah, sekarang kalau aku pergi makan kat luar bila aku order nasi goreng kampung pedas punye, dia orang buat mesti tak pedas. Tapi aku tengok cili api punyelah banyak bersepah, tapi langsung tak pedas. Cili api ni aku beli kat pasar malam, ni cili api kampung. Nasi goreng ni jugak permintaan kawan aku noor, sebab dia pun nak makan macam aku pedas punye sampai nangis..... Hari ni dia pun buat nasi goreng, tapi pakai cili kering.





Aku letak ikan bilis. Basuh kemudian tumbuk , jangan halus sangat.



Aku guna bawang kecik, wangi sikit. tumbuk jugak.



Nasi goreng yang dah siap, tinggal nak angkat je.



Ni lauk makan malam. ikan tenggiri goreng, tapi ikan ni kecik sikit.



macam biasa bayam goreng, wajib ade.



Ni sambal udang. aku buat sikit je.aku beli kat pasar malam, udang ni 1/2 kilo RM5.00.



Baki lauk semalam aku bagi Firdaus bawa bekal. tak payah panaskan , rumah pengasuh tu ade Microvafe.



Nasi goreng tadi aku bawak bekal. satu untuk makan pagi. Yang bekas besar tu untuk tengahari . share ngan kawan aku noor.



Ni nasi goreng noor siap letak telur dadar lagi. ni pun dia masak pagi tadi.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina