Wednesday, July 15, 2009

Semangat masak come back



Semalam aku tak tahulah semangat masak macam datang je secara tiba-tiba.Selalunye hari kerja aku beli je. Sebab kalau kau masak pun tak ramai kat rumah nak makan.mcm membazir pelak. Tapi semalam lauk tak cukup. aku ingat nak bawa bekal , tapi dah tinggal sikit, aku bagi firdaus je bawak kat rumah pengasuh. Semalam aku goreng sayur kacang buncis ngan isi ayam. tapi aku selalu jarang letak isi ayam sebagai rencah sayur kecuali kalau aku goreng sayur kacang buncis dan saleri. Nanti kalau aku goreng saleri aku tunjuk mcm mana.




Aku masak simple je.Ayam potong kecik-kecik goreng ngan rempah kari.tapi tak payah letak santan.Perah air asam jawa je. hiris bawang putih, merah kecil dan halia.tumis bunga lawang ngan bahan hirisan tadi sampai wangi.lepas tu masukkan ayam nagan rempah kari.ni masak org malas mcm aku ni.





Ni nak masak sayur tadi.goreng bawang putih garing-garing.




isi ayam potong kecik-kecik. gaul ngan kicap cair dan tepung jagung. tujuan taruh tepung jagung kat ayam tu, supaya bila kita goreng sayur isi ayam tu keras .



potong kacang buncis serong-serong.basuh dan tuskan




Ini permintaan Firdaus suruh selitkan gambar dia sikit. dia bersama ngan rumah KFC yg dia beli masa makan kat restauran KFC hari minggu ari tu. kat bawah ni gambar dia lagi. Dia suruh aku ambil , aku layan jelah.









Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina