Saturday, August 8, 2009

Sardin oh Sardin



Dah lame rasanye tak makan sardin. Ari tu tengok blog datin tengok dia makan sardin mcm teringin plak. Ari sabtu tu aku beli sardin besar , tapi bukan cap ayam. Cap ayam mahallah. Kalau buat sandwich sardin, baru aku guna cap ayam. kalau goreng, cap biasa je , janji ada cap halalal.





n3 aku mesti ada cara nak buat. mula goreng sardin. kuahnye asingkan dulu. tapi siap sedia ngan baju kalis peluru, biasalah meletup.kalau tak nak meletup, sosnye tuskan betul-betul.kecikan api sedikit.




Macam biasa tumbuk bawang merah kecik. lepas tu tumbuk cili api ngan cili besar merah sampai lumat. Biar nanti pedas sampai mencucuk jubur (aku pinjam kata noy ).



lepas tu goreng sampai garing. dah garing masukkan air asam jawa. biar sampai mendidih, masukkan ikan sardin yg dah digoreng. aku suka pecah-pecahkan dia.




bagakkan sardin dia. ahhhh aku dah ingat sardin cap botan.



Menu sampingan sambal udang. Udang ni laki aku punye . Sebenarnye dia beli untuk umpan memancing ke laut minggu lepas.




ni sambal udangnye. cara masak tak payahlah ye....dah biasa n3 buat sambal ni.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina