Thursday, November 5, 2009

Exam yg susah nak jawab

Alkisah malam tadi, pada pukul 10.00 malam. Aku, suami ngan Firdaus tidur kat depan TV. Selalu semua tidur kat dalam bilik.Tapi ari tu malas, bentang tilam , tidur kat luar. Kat luar memang panas sikit, kata orang siling Fan memang panas, sebab dia menyedut haba kat luar.Tapi Firdaus ni pelik , bila aku tutup tv, dan dan tu dia ajak aku tidur kat dalam, dia kata kat luar panas. Dia kata

FIRDAUS : Mak jom lah masuk dalam, panaslah kat luar

AKU : Tidurlah kat luar, dah malam ni.Bukaklah baju tu, mcm ayah .Ayahkan tidur tak pakai baju.

FIRDAUS : malulah bukak baju.

AKU : Bukaklah baju. nak malu apa.

FIRDAUS : kenapa mak tak tidur bukak baju.

AKU : mak tak boleh bukak baju, mak perempuan.

FIRDAUS : kenapa perempuan tak boleh bukak baju ahhhhhh

AKU : pening kepala... perempuankan ada tetek.(tak tahu aku nak bagi jawapan apa lagi)

FIRDAUS : selak baju.... mak, firdaus pun ada tetek.


Aku terdiam, sambil yelah.tidur jelah kat luar ni. Otak aku berpusing, apalah budak yg besar 4 tahun ni punya fikiran
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina