Thursday, February 18, 2010

Apasal ngan ko misnah



CARA NAK LETAK TIMBA DALAM BILIK AIR (SILA TELANGKUP) NI GAMBAR DALAM BILIK AIR RUMAH AKU YE.BUKAN GAMBAR GOOGLE.


Aku berbulu je dengar berita budak 1 tahun 6 bulan mati lemas dalam timba yang ada air. timba tu pulak dalam bilik air. misnah ngan bangga dalam surat khabar tunjuk timba yang anak dia lemas dalam tu. aku tak tahulah macam aku nak penyepak 18 je mak dia ni.tak tahulah macam mana kalau aku ada kat tempat kejadian.sabar jelah aku.

memang dah takdir, tapi kan Allah SWT tu suruh kita berusaha lepas tu bertawakal.Gunakan otak mengelak sesuatu yang buruk dari berlaku. terutama pada budak-budak yang tak berakal macam tu.




pintu bilik air hendaklah selalu ditutup. budak besar tu memang suka main air. lagi satu lubang jamban pun kena tutup gak, taku budak jatuh dalam tu.kaki boleh patah.

Ibubapa janganlah ambil remeh ngan benda-benda macam tu, terutama pada anak kecik.FIKIRKANLAH DAN RENUNGKANLAH.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina