Thursday, February 25, 2010

puding james bone 007



spek hitam beli kat billion RM10 je

hari cuti aku buat puding james bone 007. yeah yeah .sorrylah member aku dah lama tak update. khamis sampai senin aku cuti kerja.rumah tak de computer.belum mampu beli.tunggu menang peraduan dapat hadiah laptop.




bahan-bahan

telur 4 biji je.jimat sangat sikit telur mahal.
susu segar.nak jimat pakai ideal je.dalam peti ais aku ada ni, aku bantai je.



buat gula hangus.kacau gula, biar api perlahan.




sampai jadik gula perang mcm ni.




tuang dalam bekas aluminium foil benda ni murah je. kat jaya jusco RM6.00 sedozen dapat. biarkan sejuk.



kacau telur , susu, essen vanilla ngan gula 150gram.lepas tu tapiskan.




tuang atas gula hangus tadi.





lepas tu bakar cara bain marie. bekas tu letak dalam loyang. pada dasar loyang tu letak air.
suhu 160 darjah selama 30 minit.




tunggu sejuk baru letak dalam peti ais .lepas tu baru dimakan .



model cam biasa firdaus.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina