Friday, March 12, 2010

la isla bonita san pedro



Sempena birthday aku yang ke ? hari ni.korang kira sendiri umur aku.2010 tolak 1985.Dulu aku lahir tahun , sekarang aku dah pandai tukar tahun lahir, biar sentiasa nampak muda. macam tulah cara nak sentiasa muda remaja kita. kwang kwang.sempena birthday aku ni aku masak special sikit. aku nama kan resepi ni la isla bonita san pedro.nama resepi ni, madonna pernah tiru nak bubuh tajuk lagu dia.okey kentang rebus 4 biji.jangan korang pakai keledek atau ubi pulak.oh no no no.




chedar cheese.mozarella ngan parmesan pun boleh.




daun basil ngan black pepper.



kentang rebus potong bulat -bulat.



letak dalam loyang. dalam loyang tu lapik ngan alumunium foil.susun kentang bersilih ganti ngan cheese, balack pepper ngan daun basil.daun basil jangan bubuk terlalu banyak.nanti aroma dia kuat sangat.ingat pesanan aku ni.





lepas tu baru curah susu. sebenarnya guna krim.tapi krim tu kan mahal, aku tukar ngan low fat milk.





apasal dia ni mcm dia pulak birthday girl.aku yang birthday girl pun tak sibuk.




dah masak dah la isla bonita san pedro aku.bakar sampai kekuningan macam ni




Firdaus pasal makan tak tunggu birthday girl.memang tak patut betulah dia ni.tak dapat nak bagi ecah ngan fad rasa , firdaus dah bedal.sorrylah korang, nanti akak buat lain resepi. ada satu resepi lagi akak namakan thriller sempena lagu micheal jakson.


Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina