Friday, March 12, 2010

samseng kampung dusun






akulah samseng kampung dusun.




Dah macam anak sakai dah firdaus.





pandang semacam je.




walaupun benggang firdaus cuba control macho.



tisu tak disediakan,memang koboi betul kedai ni.











kedai pak samad.first time makan roti canai kat sini.



Samseng kampung dusun balik muka masam, pengalaman makan kedai pak samad menakutkan.







perjalanan sebelum sampai ke kedai roti canai.



Bukan ladang tebu kat perlis tau.ini kat hujung perumahan rumah aku.







aku ngan firdaus nak makan roti canai kat hujung perumahan rumah aku. kawasan rumah aku masih belum tercemar ngan udara bandar. sebab tu korang tengok macam perempuan melayu terakhirkan.kwang kwang kwang



saja tangkap gambar ni sebab hijaukan.



pokok pisang kat umah aku.



jangan lupa ambik daun pisang dulu.



campuran sagu biji ngan kelapa campur garam.




gula merah



masukkan sagu biji yang dah dicampur ngan kelapa.masukkan dalam kelongsong daun pisang yang dilayur dulu kat atas api. daun pisang kena layur dulu takut pecah.selang seli ngan gula merah, kemudian tutup ngan campuran sagu biji lagi.kemudian kukus sampai masak.




kuih abuk-abuk yang dah siap.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina