Friday, April 23, 2010

Kisah cik kiah ke sukan komanwell ngan antara 2 darjat



pelamin buatan sendiri.korang tengok cadar merah kat belakang tu,itu selimut sebenarnya , tapi biasalah , berkhatan planner dulu, badjet ciput. aku punya selimut jadik mangsa.belakang tu kain langsir tingkap rumah aku.kwang kwang

Tahun 1979 hari persandingan arwah abang sulung aku ,bukan persandingan kahwin tapi berkhatan. korang tahulah kg.com, kalau buat kenduri berkhatankan cara besar-besaran.siap ada kompang-kompang gitu.arwah nenek saudara tengah menepung tawar.Nasib baiklah arwah abang aku sempat bersanding, kalau tidak tak merasalah nak naik pelamin.khe khe khe





khemah kanvas je, zaman dolu mana ada ropol-ropol.Gadis jelita yang ada bulatan hitam adalah aku.khe khe .aku dulu pemalu kucing.




gambar arwah adik.




bulatan tengah abang, belah kiri adik lelaki, belah kanan adik perempuan.perbezaan darjat kat situ.korang nampak tak 2 orang budak perempuan, itu sepupu aku.syyyy keluarga dorang tak berapa suka ngan family kita orang.almaklumlah bapa dorang kerja gomen.korang tahulah dulu, pantang kerja gomen mulalah nak pandang darjat.




bulatan tu abang ngan adik aku, yang 2 orang perempuan tu sepupu aku.nampak tak gaun dorang tu, cantik.family dorang kaya pakai kereta Datsun.zaman tu Datsun kereta mewah.kwang kwang.bapa aku naik basikal palang je.lagipun baju aku ,mak beli kain ela banyak-banyak lepas tu buat gaun.cam tu boleh.kalau raya adik beradik aku sedondon, semua baju dari kain ela yang sama.Dorang geli sikit nak pergi rumah aku ,mentang-mentanglah dorang rumah teres.opps berlagak betul.tapi aku redha.cuba kalau budak-budak sekarang,menangis nak pakai cam tu.



arwah mak ngan ayah atas kerusi massage.




arwah mak ngan adik lelaki kat kelantan.penganjur sediakan asrama je, aku ingatkan hotel, ikut bajet kot.kwang kwang

hobby mak aku sertai rombongan.pantang orang anjurkan rombongan, pasti join.yang jadik mangsa adik lelaki aku, jadik teman.



lagik rombongan, ngan adik bongsu aku plak.



bergambar depan bas rombongan




cukuplah sekali ikut arwah mak aku pergi rombongan pulau pangkor.arwah mak aku kan kerja kilang, penuh bas kilang ngan bangla.serik aku, dahlah aku anti bangla.semenjak tu dia merayu-rayu, aku cakap "sorryylah mak, tak sesuailah bas penuh bangla".







arwah mak berbaju hitam tengah soru.



rombongan lagik, kali ni ke Pulau Langkawi.



silap mak aku dah meninggal dunia, kalau tidak nama mak aku boleh masuk Malaysia book guiness record, org banyak yang mengikuti rombongan.cam mana okeykan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina