Friday, April 16, 2010

Simply sardin bun

sabar jgn tak sabar akak comel korang ni pasti akan letakkan satu entry memasak, walaupun akak tak masak hari tu, tak de idea, akak tunjukkan korang cara buat nescafe ke milo.cam mana korang suka.kwang kwang kwang



simply come back. malam tadi aku menguli simply sardin bun.resepi bun lebih detail kat sini.
apa lagi linklah kat situ.tak kan akak comel ni nak tulis lagi satu kali bahan dia.khe khe khe





Dah siap uli semua , rehatkan doh selama 30 minit.



inti sardin balance ari tu.ingat tak entry aku pau sardin.balance inti aku simpan kat frozen.




sebenarnya satu doh bun tu kena timbang , kalau tak silap aku 60grams. kalau timbang,size bun sama besar .lepas isi inti sardin , rehatkan lagi selama 20 mint.oleh kerana aku punya duit tabung belum cukup nak beli timbang, aku buat suka hati aku size dia.kwang kwang.


Atas tu nampak berkilat kerana disapu ngan egg wash sebelum dibakar.

Cara buat egg wash
telur 1 biji
minyak 1 sudu teh
gula 1 sudu teh

kacau ketiga-tiga bahan ni.




bakar pada suhu 190 darjah selama 25 minit




nampak tak atas bun tu jadik berkilat dan tak keras.




gambar posisi belakang bun.





gambar posisi muka depan bun.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina