Tuesday, May 25, 2010

Tersentuh......sekejap



Berehat sebentar minum laici.

Jalan-jalan kawasan rumah setiap pagi sabtu ngan minggu.saja exercise, dah berumur ni takut penyakit datang.pagi -pagipergi kedai depan, beli ikan ngan sayur, sambil tu ambil gambar permandangan di kawasan kampung.




Besarkan pokok sukun, depan rumah orang tu.




kat rumag orang tua tu ada ,pokok cempedak ke nangka ni?kurang kenal.




kat tepi rumah orang tua tu , ditanam ngan beberapa batang pokok tebu.



pegaga subur tumbuh dalam parit kecik.



Orang tua tu panggil-panggil Firdaus.kita orang berehat, sambil berbual-bual.Tersentuhlah, dia kata Firdaus cam cucu dia.masa kita orang nak balik, orang tua tu suruh tunggu, ada sesuatu dia nak bagi.aku tengok dia terbongkok-bongkok kat satu sudut , rupanya korang tahu , dia nak bagi apa?

V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V






cekodok pisang dibungkus dalam surat khabar.terharu aku.orang tua biasalah.memang sayang sangat ngan budak-budak kecik ni.Korang jangan lupa pada orang tua ye.kalau korang berkemampuan , jangan lupa hulurkan bantuan pada orang tak berkemampuan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina