Friday, July 2, 2010

Tukar saat akhir



Sambal ikan berkicap. GORJES TAK?

Korang pernah tak alami macam apa yang aku alami.contohnya mula-mula, korang nak masak sambal ke , tapi saat akhir tukar fikiran pulak.ini yang aku alami ari tu,mula-mula aku ingat nak masak sambal ikan.dah mesin cili semua bagai, teringin nak masak kicap pulak, akhirnya jadilah ikan masak kicap tapi bersambal.sodap gak.



Tumis cili mesin sampai pecah minyak, baru ikut resepi seperti biasa , resepinya korang ambilah kat sini.

barang tambahan

1) 15 tangkai cili kering ngan bawang merah 3 ulas dimesin
2) 1 tbsp sos tiram
3)2 tbsp tomato sos
4)terung bulat dipotong kecik-kecik(itu pun terserempak dalam peti ais, daripada kena loyong nanti ,campakkan masa nak menumis cili mesin tadi)





Abaikan rumah bersepah kat belakang

korang dah lama tak tengok model aku nikan.dia dah come back.simontel tengah makan nasi ngan ikan sambal berkicap.



Aku kasi gambar dekat sikit, dalam pinggan dia.


KORANG PERNAH TAK ALAMI MACAM YANG AKU ALAMI, BERTUKAR RESEPI SAAT -SAAT AKHIR?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina