Tuesday, August 17, 2010

Sahur yang lepas

Sejak kebelakangan ni cam malas je nak update blog ni.dah upload gambar, tapi bila buat new post je, keluar balik.tak tahu kena sampuk hantu apa entah.Aku tengok rakan-rakan lain , rajin je nak update.Hari ni aku tekad , mesti update, walaupun entry ciput je.ni dulu semalam punya semalam punya sahur.




Kurma ni anak aku beli, tapi aku kurang minat sikit kurma cam basah ni.aku lebih suka kurma kering.Dia dah beli, aku terima jelah, sebelum dia sepak aku laju-laju.Yang penting apa, kawan-kawan? yusof toiyibbbb, betul ke aku eja ni.




Ni gambar dalaman kurma.




Goreng telur dadar je, walaupun aku tak berapa suka telur dadar.saja nak penambah seri.kwang kwang.





Aku goreng sardin, yang penting nak makan pedas, ikut selera sendiri.cili api ni cili api kampung.gigit sikit je pedas gila.





ikan sardin cap marina ni goreng dulu isi ikannya.






Tumis bawang besar hiris sampai naik bau.masukkan cili api ngan air asam jawa.kemudian masukkan sos ikan sardin tadi.Bubuh garam ngan gula(ciput je).last sekali baru masukkan ikan sardin tadi.



sardin goreng idaman aku sahaja.Tak tahulah kalau bulan puasa , aku suka sangat bersahur ngan sardin goreng.mungkin , sardin goreng tu mengimbau zaman kecik-kecik .Masa tu hidup susah, sajian sahur masa tu sardin goreng atau sambal telur. Tapi walaupun susah , hidup kami sekeluarga gembira.Betul apa yang orang kata, kegembiraan itu bukan terletak pada wang ringgit, tapi kegembiraan itu terletak pada hati sendiri.korang yang boleh memilih , samada korang nak hidup gembira atau bersedeh sepanjang hidup.tepuk dada tanya selera. cayanggggg semua.muahhhhhhh

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina