Wednesday, September 29, 2010

4 cerita dalam flat yang sama

Hari ni keluar seawal 7 pagi, selalunya tak adalah seawal ni. Oleh kerana aku menumpang jiran depan rumah yang kebetulan keluar pukul 7 dan lalu pun di flat 8 tingkat ni, jadi aku tumpang sekali.Selalunya laki aku yang hantar. Aku sampai situ 7.10 awal sangat, CT Fad datang lebih kurang pukul 7.40 pagi, jadi aku ada masa beberapa minit.





Jarang sangat aku meninjau -ninjau kawasan flat ni, sebab selalunya bila aku sampai, ct fad pun dah sampai.Aku memilih untuk makan disatu warung perempuan melayu kat bawah flat ni.

Sebelum sampai kat warung tu, terkejut aku mendengar perempuan menjerit dari atas flat

Perempuan tu : Tolong carikan coli mak, semalam mak gantung kat tombol pintu ni.

Sampai kat bawah dengar dia punya jeritan , teringat pelak kat arwah mak aku, jenis lepas pakai coli campak kat merata-rata.esok bila nak pakai, kita orang yang jadi mangsa mencari coli.senyum sendiri.





Cerita pertama

Aku memilih nasi himpit bersama kuah lontong ,telur goreng ngan sedikit kerang sambal.Selalunya kalau makan lontong aku tak suka letak kuah kacang, tapi dia dah letak dulu , nak buat macam mana?. lontong selalunya aku makan sebulan sekali, tak berapa minat.Lepas makan perut aku memulas-mulas. Itulah kalau masak kuah kacang, kacang tu kena goreng betul-betul.kalau kacang lemu mesti perut jadik memulas-mulas.




Cerita kedua


Dekat warung tu aku nampat trolley pasaraya.Patutlah kawan aku yang jadi manager kat econsave, selalu mengadu kerugian besar .pelanggan beli barang , bawak balik sekali trolley. Janganlah dajal cam tu sekali.




Cerita ketiga

Bersebelahan warung tu ada warung roti canai.Bila aku hampir kat warung tu, bini mamak tu tanya aku.

Bini mamak : Adik, tak nak minum ke?

Aku : Dah minum kat sebelah

Bini mamak : Tak lama lagi saya ada jual nasi lemak special.warna nasi tu kelabu sikit.kat sini tak de nasi lemak cam tu.

Aku : kat mana ada nasi lemak cam tu

Bini mamak : kat melaka je. Saya jarang beli kedai sebelah , kuih dia tak de rasa apa.

Aku : ye ke ? saya tak beli kueh .pernah beli nasi lemak je. Aku ni kalau dah borak lama , tak beli apa-apa.segan.beli 3 keping roti canai kuah dal. baru nak cau.

Bini mamak : sabtu ni jangan lupa saya jual nasi lemak special tu.





Cerita ke 4

Roti canai special mamak tu .kuah dal berwarna hijau.khe khe.


Senyum kambing : Banyak orang kata zahida rafik tu kaya, sebab supply barang kat pasaraya giant.betul ke?


Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina