Thursday, September 30, 2010

Jangan pisahkan

Jangan pisahkan yang aku maksudkan ni, bukanlah dengan suami atau kekasih, tapi dengan dunia blog kesayangan aku ni.Kenapa? company ni semakin mencemburui keglameran aku ke?Dorang taku bila aku dah glamer aku berhenti kerja? . Apalah dosa sangat blog aku, sehingga mereka yang dengki tu sanggup memblocked.Aku tak kisah, banyak tempat aku boleh update.Apalah dorang banggang sangat ,macam kat company ni je ada computer.Hello kat cyber cafe pun aku boleh updatelah atau guna laptop anak aku.jangan sampai aku bawak laptop update kat depan korang.

Biarlah, buat apa nak fikir bangsa melayu yang hati busuk ni.Manalah bangsa kita nak maju, orang melayu pun boleh dengki dengan orang melayu sendiri.Boleh cam tu, dah blocked, buat-buat tanya.Tengok cucur udang kering aku lagi bagus. Sabar ye pembaca blog kesayangan aku aku akan kembali ke sini lagi.....




1) udang kering cuci berseh dan tumbuk
2)telus sebiji
3)bawang besar hiris
4)lobak merah dimayang halus





Tepung gandum + garam + baking powder 1/2 tsp



Gaul semua mengunakan air suam.




Goreng dalam minyak yang banyak dan panas.




Cucur udang kering best kalau makan dengan sos buatan sendiri.




Masak cili kering mesin ngan 4 ulas bawang putih .bubuh cuka , garam, gula dengan sedikit perasa.Sebelum angkat masukkan air tepung jagung untuk memekatkan sos.





Sos cili ni tahan lama, kalau disimpan dalam fridge.



Senyum kambing : Kesian ngan pekerja suspek pembunuhan sosilawati, apa dorang nak kerja lepas ni, boss dah kena tangkap.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina