Friday, September 24, 2010

# Seksi part 1#

Seksi tu terlalu subjective kalau nak diperkatakan.Setiap orang ada pandangan tersendiri tentang seksi.Begitu jugak ngan aku.Kadang -kadang kalau kita lihat orang memakai baju seksi, pun masih tak nampak keseksiannya.Ada sesetengah pula , bila pakai baju kurung dapat menyerlahkan keseksian pulak .Pada pandangan aku ,aku seksi bila : sila lihat dan baca dibawah.





Inilah ikan kembung yang aku beli semalam di pasar malam.Kalau korang nak beli ikan kembung, sila beli ikan kembung kecil cam ni dan kulitnya berwarna kuning. serius, manis isinya. Harga lebih kurang RM7 sekilo.





Aku beli gak ikan lumik.seksinya aku rasa.




Aku beli gak kobis cina.seksikan




Cara menyiang ikan ni buat aku rasa seksi selalu.buang kepala , belah perut dan buang isi perut ikan tu.




woww seksi campurkan tepung gandum bersama tepung jagung , rempah kari, garam dan sedikit perasa.Bancuhkan ngan air.

Ikan lumik tadi mesti digoreng bersama tepung, kalau tidak isinya hancur.rasanya tip top dan tulangnya lembut seperti tulang ikan sardin dalam tin.





Masukkan semua ikan lumik tadi kedalam bancuhan tepung.




woow seksi lagi .goreng dalam minyak yang banyak dan betul-betul panas.









seksikan ikan lumik goreng.






Dah lama tak makan sayur meranti .Aku rasa seksi, bila teringat aku kutip sayur meranti ni kat batang pokok kelapa sawit, masa aku kerja kat estet 10 tahun dulu.Tapi sayur meranti kat atas , aku beli kat pasar malam.




Sedikit cili kering tumbuk ngan bawang merah.udang kering dimesin kering.





Tumis bahan diatas diatas sampai naik bau.



Masukkan sayur meranti .



Seksikan, sayur yang 2 ikat , dapat banyak ni je.




Nasi ni untuk 3 orang yang makan.Aku , laki aku ngan simontel.




Seksi pulak aku tengok simontel pakai baju biru sambil makan ikan lumik ngan nasi.


Senyum monyet : Terperanjat budak kembar perempuan yang lari dari rumah hari tu kena rogol kat hotel ngan bilik sewa teman lelaki dia . Rupanya, baru aku tahu orang tak kena rogol kat semak lagi sekarang.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina