Friday, October 22, 2010

Misha sicantik manis


Siapa yang belum mengikuti kisah sebelumnya sila layari kat sini dan sini

______________________________________________________________



Jarum jam menunjukkan tepat pukul 10 malam. Luna Bar, disatu sudut, sang dara dan sang suami sedang melepaskan rindu dendam yang teramat, selepas seminggu tak bersua muka.

"Aku tak peduli , janji aku tak de niat jahat terhadap datuk. Duit, duit , itu yang penting buat masa ni. Bukannya aku nak buat zina. Datuk yang nak bagi duit, kenapa nak tolak?" gejolak hati kecilnya. "Memanglah salah, niat aku baik ,nak tolong family. Farid tetap cinta sampai mati. Kalau Farid tahu, mampos aku, tak pelah kalau dia tahu pun, aku boleh explain perkara sebenar.Farid lelaki yang boleh dibawa ke tengah, ke tepi. Itu yang penting." Farah menyedapkan hati sendiri.

"Datok, nak tambah air," sambil menuang vodka dicampur dengan sprite ke dalam cawan datuk.
"ohhh! sikit je, Misha tak minum?" sambil mengelus-gelus lembut jari runcing misha.Semenjak menjalinkan hubungan dengan misha, datuk dah pandai meneguk air syaitan. Mereka berkepit macam merpati dua sejoli. Bingkas dari sofa, mereka berdua menari-nari sambil mengikut muzik yang dialun. Seolah-olah hanyut dalam dunia sendiri, mereka diibaratkan.Semenjak berkenal-kenal dengan misha, datuk dah pandai meneguk air syaitan tu.

Lelaki mana yang tak jatuh cinta dengan misha? Orangnya cantik, manis, manja, tutur kata lemah lembut, semua pakej yang lengkap ada dekat misha. Salahkah aku jatuh cinta sekali lagi? Itukah takdir yang telah tersurat dalam hidup aku? Adakah Datin Markonah tak cukup sempurna? Soalan-soalan yang sering menerjah dikotak fikiran datuk sekarang.

Berdosakah aku, mempermainkan perasaan datuk, semata-mata kerana duit. Adakah cara yang lebih mudah mencari duit selain dari cara ni? Perempuan murahankah aku, pada pandangan Farid, kalau dia tahu aku yang sebenarnya? Biarlah masa dan takdir yang menentukan segala-galanya. Soalan itu seakan-akan seiring dengan muzik yang dialunkan. Fikiran Misha berkecamuk.

_________________________________________________________________


Adeba, setiausaha Datin Markonah yang dah berkhidmat lebih dari sepuluh tahun tu, meletakkan segelas jus epal dengan sedikit perahan limau kasturi .Minuman rutin setiap pagi datin. Gara-gara, nampak wajah datuk dalam surat khabar semalam, pagi ni menjanjikan hari yang paling ceria buatnya. Hatinya dah setenang air di lautan sekarang, kesetiaan dan kejujuran cintanya semua nak ditumpahkan ke datuk seorang, suami yang telah nikahi dah lebih 15 tahun. Fasha dan Farid pengarang jantung , bukan dia tak sayang, tapi pada datuk lebih lagi.

"Pagi ni datin ada perjumpaan dengan En.Akimoto, supplier kertas dari Jepun tu kat pejabat dia."Adeba sekadar mengingatkan. "Petang esok, you tak ke mana-mana?"
Adeba mengeleng tanpa bertangguh. "Kalau macam tu bolehlah temankan I shopping," pelawanya. Selalunya Fasha yang jadi peneman, oleh kerana dia dah duduk asrama, Adeba yang jadi mangsa. Adeba, setiausaha yang baik, mendengar cakap dan amanah. Semua sifat itulah, membuat Datin Markonah sayang dan percaya pada Adeba.


Di tingkat 2 Mid Valley, kelihatan Datin Markonah dan Adeeba meninjau-meninjau butik yang ada di sana. Datin bukan gila barang berjenama, mahal atau murah belakang kira, yang penting barang tu berkualiti .Lagi satu datin bukan jenis kedekut pada pekerja, setiap kali bershopping, pasti ada buah tangan yang dibeli untuk mereka.

"kot kot ada yang berkenan, bolehlah sambar." "Betul datin, sekarang ni tengah mega sales. Coach ada diskaun 50%." Adeba mengiyakan cakap datin. Selepas lebih kurang 2 jam membeli belah sakan, dah tiba masanya nak mengisi perut yang dah menjerit kelaparan. Restoran Fish manhattan jadi pilihannya, setiap kali ke situ. Makan dengan berselang seli berborak tentang kerja , memang mengujakan. Meja makan mereka betul-betul berhampiran dengan pintu masuk restoran. Memang suka sangatlah datin, sambil makan boleh mencuci mata melihat orang lalu lalang. Matanya tiba-tiba tertacap pada seseorang yang seakan dikenali. Sudu ditangan hampir terlepas." Takkan Datuk Rahim, berkepit dengan perempuan muda, sebaya anak dara sendiri." Bisik hati kecilnya. "Aahh!! pelanduk dua serupa kot, takkanlah tempat punya besar ni boleh jumpa datuk kot," dia menyedapkan hati sendiri, sambil terus menyambung makan.

Selepas makan mereka masih berlegar-legar diruang legar , sambil mata melilau mencari, kalau ada yang berkenan dihati hendak dibeli. "Datin dah malam ni, tak nak balik ke?" Adeba mengingatkan.Datin Markonah melihat jam ditangan."Jomlah balik, I hantar you pulang .Mak you tak bising ke nanti, balik malam sangat."Tak delah , keluar dengan datin tak pe," sambil beiringan dengan datin keluar dari butik coach. Sejurus kemudian Estima Datin Markonah kelihatan menyusur keluar dari Mid Valley.

Adakah itu Datuk Rahim dan Misha? Saksikankan episod akan datang dimasa dan dilain hari.......






Senyum tapir : Jangan cakap aku tiru chinta bahduri.aku tak tengok pun drama tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina