Tuesday, November 16, 2010

Berkorban sebelum anda terkorban

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA 2010 .


Panggilan haji
Telah tiba lagi
Menunaikan ibadah
Panggilan Baitullah

Tanah Suci Makkah
Ya Makkatul Mukarramah
Tanah Suci Makkah
Ya Makkatul Mukarramah

Malam subuh dan senja
Pergi ke Kaabatullah
Malam subuh dan senja
Pergi ke Kaabatullah

Sembahyang berjamaah
Tawaf saei dan umrah

Terdengar suara ( panggilan bergema )
" LabbaikAllah hummalabbaik
Labbaika la syarikala kalabbaik
Innal hamda wan niqmata lak
laka walmulka la syarika lak "

Tiba masanya kini
Wuquflah di Arafah
Terdengar sayup sampai
Tahmid tazkir dan tasbih

Putih bersih berseri
Abdi pada Ilahi
Terbayanglah di sini
Tempat berhimpun nanti
(tempat.. berhimpun... nanti)

Dari padang Arafah
Lalu ke Muzdalifah
Bermalam di Mina
Melontar tiga jumrah

Syarat rukun haji sempurnalah sudah
Mogalah ibadah haji mabrurah
(haji.. mabrurah...)

Masjidil Nabawi terletak Makam Rasul
Taman Raudhah tempat himpun doa
Padamu pinta Wahai Junjungan
Selawat dan salam mohon syafa'at
(Selawat dan salam mohon syafa'at.... )

Ya sofwatAllah....

Panggilan haji
Telah tiba lagi
Menunaikan ibadah
Panggilan Baitullah
Tanah Suci Makkah
Ya Makkatul Mukarramah




Berapa ekor lembu tumbang tahun ni? Yang mengorbankan lembu tu, jangan duk kehulu kehilir, kat lembu korang. Yang berkorban, tunggu, kalau ada dorang bagi, kalau tak de kena redha je. Berkorban dengan ikhlas , tanpa mengharapkan habuan. Dalam otak jangan fikir, tulang ni buat sup pun sodap.

Jangan curi lembu orang.dosa tau.




kawan wonderpet



Budak ni pemalas bukan nak kemas rumah, asyik tunggu wonderpet datang tolong je.



Itulah kemalasan nak kemas rumah, bersepahkan rumah aku. Atau aku kena korbankan kerajinan memasak, baru rajin kemas rumah.Yang mana satu penting ni?Jangan lupa jumpa balik hari khamis, kalau panjang umur.



Senyum Tapir : Belajar nak korbankan kemalasan nak kemas rumah.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina