Friday, December 31, 2010

Belum terlambat









Berlabuhnya tirai 2010. Tersingkap tirai 2011.




Gambar aku, sebelum jadi wanita bertudung sekarang

Jangan jeles, aku kalau nak letak gambar, yang cun je( Nasib baik, teknik solekan dapat membantu) Batang kayu kalau kasi mekap pun lawa.Betul tak? Cepat tengok, nanti jgn cakap aku tak tunjuk muka plak.

Aku sama simanja, mengucapkan Selamat Menyambut Tahun Baru 2011. Semoga azam tahun 2010 korang tertunai sudah. Aku tahu semua orang kat luar sana , dah ready nak membuat azam baru untuk tahun 2011. Tak terkecuali ngan aku gak. Azam aku tak besar sangat, aku nak keluarga aku terus bahagia ngan dunia ni aman damai dari angkara manusia perosak. Lagi satu harapan aku, bumi ni akan bertambah Hijau.

Khas untuk anak-anak





Semoga tahun 2011, anak-anak aku ni, tak nakal-nakal, nanti mak babab vontot. Dengan pertanyaan, bila nak belanja mak karaoke lagi?, maaf ye , bergurau.

Aku memohon pada Allah SWT , supaya memberi mereka kesihatan yang baik, tak tinggal sembahyang 5 waktu, dimurahkan rezeki, dan akhir sekali mendapat jodoh dikalangan orang-orang yang beriman.. Aminnn

Peringatan pada ibubapa yang masih mempunyai anak yang bersekolah, lengkapkanlah keperluan anak-anak dulu, sebelum duit habis. Mana yang dulu, mesti didulukan.

Sesiapa yang memandu kenderaan semasa cuti ni, diharap sangat memandu ngan berhati-hati Ingatlah nyawa korang amat berharga. Jangan jadikan keluarga korang sebatang kara.Memandu lah ngan berhemah. Kalau semua pemandu di luar sana, memandu mengikut had laju yang dah disediakan, kemalangan mungkin dapat dielakkan .

Pada penungang motosikal, jangan terlebih cilok. Salah cilok, termasuklah bawak kontena. Tak de apa yang nak diburukan, sampai bawak motor terlebih laju cam tu . Pesanan khas untuk mat rempit , insaf cepat, sebelum kaki ngan tangan korang putus. Esok, kalau dah tak boleh bergerak, sapa susah?, mak bapak jugak yang susah.Kalau mak bapak ko kaya tak pe gak, boleh tanggung seumur hidup. Kena pulak yang mak bapak dah tua, tak berkemampuan cam mana? Itu yang nanti, keluar muka kat rancangan Bersama mu

Okeylah, aku ada urusan sikit, nak daftarkan simontel tadika, jumpa lagi dilain waktu.cau cin cau.


Senyum tapir : Kenangan pahit dan duka yang aku lalui dalan kehidupan, tak pernah membuat aku lemah. Aku bersyukur, tak semua orang dapat melalui semua tu. Dengan kepahitan dan kedukaan itulah, dapat aku bina satu benteng yang kukuh bagi meneruskan perjalanan yang masih panjang .
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina