Thursday, December 30, 2010

Dos Syabu 1 straw

Ohhh nak google syabu ye. Jangan haraplah, kalau korang tak de duit, nak beli benda ni. Anak-anak muda kat luar sana , jangan cuba nak berjinak-jinak ngan benda ni. Kalau dah tak de duit nak beli benda ni, dah lah tak kerja, apa lagi nak sangat hisap , sanggup nak meragut beg orang. Kasihan beb, kena pulak orang tua yang korang ragut, sedih boleh meleleh air mata dengar. Jangan monyet. Korang tahu harga syabu ni mahal sangat, cari sendiri harga dia.

Siapa yang dah ketagih hisap benda ni, jangan over dose pulak, nanti boleh nampak hantu kak limah kat sebelah korang .kwang kwang. Makcik nak nasihat je.Kalau tak dengar, jangan salahkan makcik, kalau otak korang jadi gila nanti. Masa tu baru nak ingat mak bapak.

Wahai member muda mudi kat luar sana, kalau dah tahu, jalan yang korang nak lalu tu berlopak, jalanlah ngan berhati-hati.Kalau kaki dah masuk lopak, baru nak jalan berhati-hati dah tiada gunanya. Makcik bagi nasihat je, sebab makcik ni dah otai(bukan otai burger),sumpah, sebab sayangkan bangsa makcik sendiri, terutama orang melayu. Saudara makcik, ada 3 orang, semua meninggal dunia , akibat mengambil dadah yang terlarang.

Ingatlah, perjalanan hidup korang masih panjang, terlalu banyak benda berfeadah yang boleh korang buat untuk masa depan sendiri. Kalau korang tak nak membahagiakan ibubapa korang, at least bahagiakan diri sendiri. Aku sedih sangat , tokan jual dadah kat luar sana , kebanyakannya bukan berbangsa melayu. Yang jadi mangsa ketagihan, bangsa melayu sendiri. Bagi bangsa melayu yang jadi tokan (bukan tukun tiruan ye), insaflah , jangan jadikan anak bangsa sendiri, sebagai mangsa untuk kaut keuntungan.

Bagi muda mudi yang kat luar sana, baru nak berjinak-jinak ngan benda ni, masih belum terlambat untuk korang balik ke pangkal jalan. Khas untuk ibubapa yang mempunyai anak, terlibat ngan benda -benda cam ni, jangan terus membenci dan buang anak korang. Siapa lagi yang boleh membantu mereka, kalau tak ibubapa sendiri. Baik buruk, itu anak yang korang kandung 9 bulan. Aku pun selalu bermuhasabah diri, supaya aku tak jadi ibubapa yang terlalu ego dan mementingkan diri sendiri. Aku seorang ibu, aku juga manusia biasa, yang ada jugak melakukan kesilapan. Korang cakap ngan aku, bumi mana yang tak ditimpa hujan.

Dalam blog ni, selalu aku tulis cerita-cerita yang melucukan dan mengarut, tapi apasalah sesekali nak gak jadi pakar motivasi. Nak jadi cikgu , macam cikgu Zul , tak belajar tinggi, jadi pakar motivasi tak bertauliahlah, pun bolehlah . Motivasi aku ni bukan omongan kosong, kisah benar masyarakat sekeliling.



Peralatan menghisap syabu(ice baby)







Julia Perez

Pasal perempuan ni pulak , kenapa dah terlebih dos ke?,, sanggup nak pakai coli berlaser, untuk kelirukan mata , pemain bola sepak pasukan Malaysia yang akan menentang Indonesia malam ni. Kalau dah kalah, terima je ngan hati terbuka.Adat permainan kalah menang, perkara biasa. Terimalah...yeay yeay

MALAYSIA BOLEH, CINTAI NEGARA MALAYSIA. JANGAN NAK MENYANJUNG SANGAT NEGARA LUAR. KHAS UNTUK, STESYEN RADIO KAT LUAR SANA, JANGAN ASYIK NAK PUTAKKK LAGU INDON JE, MENANAH TELINGA AKU DENGAR.



Senyum tapir : lantak korang, kalau tak dengar nasihat aku. Kalau dah ketagih nanti, baru nak menangis kat kaki aku. makcik jugak yang salah.kwang kwang
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina