Saturday, January 15, 2011

good , 6 bintang






Petang semalam, masa aku tengah menghadap komputer, aku nampak Firdaus kelam kabut keluarkan buku dari dalam beg. Aku pun biarkan je. Budak baru nak belajar, memang excited lebih. Macam-macam gaya , aku tengok dia mewarna. Selang beberapa minit, siap mewarna, dia panggil aku

Firdaus : mak mak!!!!! see see

Aku : Berlakon .apa dia

Firdaus : cantik tak?

Aku : cantik, pandai Firdaus kaler.good boy

Firdaus : mak nak bagi berapa bintang?

Aku : Kenapa kena bagi bintang ?

Firdaus : Teacher cakap, kalau pandai dapat bintang.

Aku : oklah, mak bagi 6 bintang

Firdaus : sambil tepuk tangan, Firdaus pandaikan .








Hasil usaha dia mewarna , 6 bintang. Ibubapa kat luar sana tak perlu bimbang, kalau anak mereka yang berumur bawah 6 tahun mewarna muka orang dengan warna biru. okeylah tu, otak dia boleh berfungsi. Waktu begini mereka tengah berinspirasi ngan otak mereka sendiri. Kalau Firdaus tanya nak bubuh warna apa, baru aku bagi cadangan. Kalau dia tak tanya, aku biar je. Cuma aku pesan, jangan mewarna comot-comot, mewarna dalam kawasan yang bergambar je. Jangan cuba paksa mereka , ikut apa yang kita fikir.


Senyum tapir : Aku suka sangat, tengok budak bawah umur 6 tahun bila berlajar, excited dan bersemangat..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina