Monday, January 3, 2011

Good morning teacher



breakfast cheese kacang peas ngan telur goreng.

Segalanya bermula hari ni 2/1/2011, Firdaus memulakan alam persekolahan semula, setelah setahun berehat dari aktiviti pembelajaran. Hari ni, hari orientasi sebagai pelajar baru di Eduwis. Seawal 7.00 pagi, firdaus dah bangun.

Biasalah, sebelum ke sekolah, kena breakfast dulu,perkara wajib, sebelum melangkah ke sekolah. Anak aku yang lain dah faham sangat, perangai aku yang satu ni. Aku tak suka, biarkan anak aku ngan perut kosong ke sekolah. Duit belanja yang dibekalkan , untuk di makan waktu rehat.




Yes, saya dah bersedia ke sekolah.



Kisah di sekolah, Firdaus belajar sesuatu ngan cikgu.



Kasihan budak perempuan tu, tersalah masuk kelas untuk 6 tahun, sebenarnya dia kelas untuk umur 5 tahun.




Kasihan, ngan ibu yang berbaju biru tu, anak dia menangis terjerit-jerit, bila dia melangkah pulang. Nasib baiklah, aku tak kena cam tu, masa anak aku baru melangkah ke alam persekolahan dulu.



Kanak-kanak yang lain, dalam sessi suai kenal ngan benda-benda baru.



Teruja, first time dapat mengunakan gunting.



Mengunting berbagai bentuk, seperti segiempat, segitiga, bulatan dan lain-lain.



Lagi dalam sessi mental development. Aku rasa benda ni penting sangat untuk budak berumur 6 tahun kebawah, selain dari belajar membaca dan menulis.



Kanak-kanak lain sedang serius belajar benda yang baru.



Apa yang diintai firdaus tu?



Tak habis-habis mengacah sihamster.



Macam besar pulak, Firdaus dalam gambar ni.



Firdaus sedang mengacah-acah hamster.


Senyum tapir : Teringat pulak masa aku darjah 1, masa tu mak tak hantar pun ke sekolah, semua diuruskan sendiri hingga bab membayar yuran sekolah.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina