Wednesday, January 19, 2011

Happy valentine day



Abaikan meja aku yang bersepah


Petang semalam , masa kat opis , tengah busylah katakan, aku didatangani seorang jejaka cina, bawa hamper berisi buah limau. Wah!! hati berbunga gembira, sapalah yang sudi bagi aku hamper ni. Besday aku lama lagi. Kalau ye, nak celebrate besday, tak kan nak bagi aku melantak limau. Tak kan simanja pulak buat surprise.

jejaka cina : akak tolong accept ni.

Aku : belek belek delivery note, hampehhh dalam hati, bukan aku punya. ini bukan kat sini punya.

Jejaka cina : Semua orang cakap sini.

Aku : haiya, nama pun tak de, macam mana lu cakap sini punya.

Jejaka cina : mana lagi saya mahu hantar.alamat sinikan.(sambil menyeka peluh kat dahi)

Aku : akhirnya pasrah.... Aku belek lagi delivery note tu, jumpa satu pertunjuk, nombor telefon , berpandukan no telefon tu, aku rujuk , list telefon kat meja .dah jumpa sapa empunya hamper. Bagi kat tuan punya hamper, sebiji limau pun dia tak lempar kat aku. Alahhh, aku tak buluklah limau ko, boss aku bagi limau lagi berkotak-kotak(angan mat jenin)

Jeng jeng jeng, kisah ni dinamakan , buat kerja yang tak de dalam scoop kerja. Perkara-perkara berbangkit cam nilah, yang paling aku tak minat nak buat.







Contohnya , letak cam nama di atas Putera Daniel, tak boleh belah mak bapak melayu, taruh nama orang omputih. jangan cakap ngan orang lain tau, ini anak lelaki kak bedah.puih puih.kwang kwang kwang.

Kalau nak buat kiriman, pastikan bubuh nama penerima, tak delah menyusahkan orang.

Thanks Adia

Senyum tapir : Awat hang mamai, telan panadol 20 biji ke? sampai lupa nak letak nama pengirim.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina