Tuesday, January 4, 2011

Program Bizi body

Bila budak dah start sekolah, aktiviti bizi body bermula. Dari awal pagi , buat breakfast , petang pulak, masak lebih sikit, untuk firdaus makan tengahari, lepas balik sekolah. Selalunya masak sesimple boleh, tapi wajib kena ngan anak tekak. Dah biasa, aku tahu sangat selera anak, ngan simanja. Dorang ni tak kisah masak apa pun, janji tak masin. Semestinya yang berkuah, terutama sup atau tomyam.




Semalam petang, goreng ikan kembung nak makan bersama tomyam. 2 masakan ni dah boleh menambat selera firdaus. Suka sangat dia , makan nasi ngan kuah(sup atau tomyam)



Cam biasa, bahan utama nak masak tomyam.




Sayur sampingan.



Ayam ngan udang, kalau suka.



Tomyam Kung.



Cara masak klik kat sini, makcik dah lotih nak menaip.



sipembizi body.



Yeah yeah tomyam satu periuk dah masak. Yabeda bedu, boleh bawak bekal esok. Aku tak de hal punya, setiap hari, lunch, boleh layan makan nasi ngan tomyam je.



Semangkuk untuk Firdaus, dia nak makan bersama nasi dan ikan goreng.


Senyum tapir : Bizi body ketika mood baik.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina