Thursday, January 27, 2011

tambah koleksi



tambah koleksi botol air yang dah tak terkira ngan jari.

Semalam balik kerja gigih pergi pasaraya, cari dua barang yang paling penting. Penyangkut baju ngan botol air Firdaus. Bukan tak de botol air lain, tapi yang ni senang sikit, pakai sedut. Budak umur 6 tahun ni , kalau pakai botol air orang dewasa, semedang mulut bocor masa minum.Habis beg basah kena air. Excited pagi tadi, siap gantung kat leher.




Semalam tambah koleksi penyangkut baju.Lagi banyak, lagi bagus. Penyangkut baju sekarang cam bangang, asyik patah je, kalau sangkut barang berat, cam seluar jeans. Tak tahu nak pilih yang tahan, habis paling mahal aku beli, sama gak.




Lihatlah dunia, orang pemalas nak lipat baju. Senang, angkat dari ampai terus sangkut dalam almari. Jangan ingat aku sempudal, nak sangkut sepetot kat hanger pulak. Sepetot semua aku lipat, letak dalam almari khas. Sepetot tu cari sendiri dalam kamus, kalau tak dapat cari, faham-faham sendiri.

Siapalah ada buat khidmat lipat ngan gosok baju, rasa mahu je aku tempah. Kalau kat rumah, bab aku rajin, basuh , masak dan kemas balik dapur lepas masak.Lain-lain hampeh. Nasib baik dapat suami jenis bertolak ansur dan memahami, kesengalan aku. Biasalah aku manusia biasa, ada gak part-part lemau.



Senyum tapir : Teringat pulak, masa umur aku lebih kurang 8 tahun, arwah mak ambil upah basuh baju rumah orang. Tak sangka plak ada orang yang malas basuh baju.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina