Friday, February 25, 2011

percaya 99.9%

salam segala penghulu hari, Jumaat........................hari yang penuh keberkatan. Jangan tak pergi sembahyang Jumaat, nanti kena debik.


Murid-murid hari ni cikgu nak bincang tajuk air dicincang tak kan putus. Sapa percaya angkat tangan, sapa tak percaya , tak payah angkat. kwang kwang

Sebelum start cerita aku nak pesan sikit, kalau berblog ngan aku jangan tangkap dalam sangat apa yang aku tulis nanti takut otak korang jadi meyong. Sila terima tulisan aku ngan aku sekali yang meyong. Bukan apa, aku tak suka ada yang tangkap leleh, luka hati dan perasaan, sebab aku tulis tanpa sebab.okey ye.

Seperti apa yang korang tahu aku ada 4 orang anak. Hari ni, nak cerita pasal 3 orang ni je, sebab Firdaus memang dah selalu cerita dia ada dalam blog ni. Dalam cerita ni , bersimbol SiA anak pertama, SiB anak kedua manakala SiC anak ketiga.

SiA ngan SiC, duduk serumah dan dah bekerja. SiB duduk rumah lain masih sekolah Form 6. SiA dari kecik memang rapat ngan SiC, waima kemana-mana memang berdua.Hari ni tak nak cerita pasal SiB, sebab SiB ni perangai lain sikit. Dia cool , dia boleh masuk ngan SiA ngan SiC. Dia boleh jadi akak bila dia dengan SiC, Bila dia ngan SiA, dia boleh jadik adik. Maksudnya dia tahu tempat dia kat mana. Kalau SiA cakap dia dengar, dan patuh, walaupun mereka jarang berjumpa. SiC boleh manja ngan SiB gak.

SiA memang duduk berdua je ngan SiC dalam satu rumah sekarang ni. Si A terlalu manjakan SiC ni.Aku malas nak layan. Bila bergaduh, baru dia mengadu sakan ngan aku. Aku dengar, biasalah masuk telinga kanan keluar telinga kiri.Malas nak ambik port sangat. Biasalah SiC dah naik lemak, SiA banyak tunaikan hasrat hati dia. Pergi mana-mana dijemput dan dihantar.

Kalau korang tengok keakraban SiA ngan SiC, mesti korang rasa, hissss hisss hissss baiknya dua beradik ni, air mata korang mesti cam nak meleleh je.

Jangan tertipu, itu masa baik. Korang belum tengok time bergaduh.Mesti korang akan lari litang pukang .Aku je tak lari dah biasa. Rantai SiA putus pun pernah akibat pergaduhan ngan SiC. Nanti akan berlakulah permulangan ngan pengambilan harta yang diagih-agih masa baik. Dah biasa, dari kecik sampai besar, gaduh dan baik, gaduh dan baik, gaduh dan baik. lumrah.

Tak lama je, pergaduhan tamat dalam masa tak sampai 1 jam. Korang akan nampak aksi mesra cam belangkas berlaku, sebab tu aku tak nak layan, buang air liur. Habis kuat pun aku cakap "ye ke" atau "layan lebih sikit adik ko tu". Contoh perbualan mesra kalau dah baik :-

SiA : adik ko nak pergi tengok cerita Ngangkung tak?

SiC : Nak.

SiA : Ko jangan tak pergi, aku dah booking tiket.nanti jangan lupa pakai kemas sikit.pakai seluar yang aku beli hari tu.

SiC : okey , aku tahulah.





SiC yang kepala hotak meyong



SiA model minyak yu yi cap limau.



SiB yang I miss u so much.


Daripada cerita di atas percayalah ngan pepatah air dicincang tak akan putus.Sekian pelajaran buat hari ni murid-murid. Kita jumpa esok ye..... di lain rancangan.




Senyum tapir : Air dicincang tak akan putus tu sesuai untuk adik beradik je. Baca 10 x, faham baru buat huraian.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina