Sunday, May 1, 2011

Tumpang lalu ye..............

0n Salam hari minggu.............................kat sini hujan dari subuh tadi, orang syok tidur , mata aku dari pukul 3 pagi duk terkebil -kebil.


Rasa cam syok plak nak update hari ni, jom layan cite ni ye. Nanti kawan aku Naz boleh lepak kat sini. Demi kerana mu Naz, hari ni ko tak makan angin ngan Iskandar dan anak-anak ke?





Makcik buktikan pada adik brutal solo, tak semua orang perempuan makan durian jadi gemuk ye. Anak makcik dari dulu memang peberet dia makan durian, sampai sekarang badan dia duk cam tu je.Nanti kalau jumpa, makcik nak piat telinga sebab selalu nakal.



Belum sempat nak menjadi tempoyak, baru je sehari buat, citenya kat sini dah jadik mangsa yuyi. Dengar ada tempoyak laju je dia beli cili api.Punyalah pedas cili api ni. Kalau nak makan , selalunya aku tambah cili merah dan cili api aku kurangkan, tapi oleh kerana permintaan pedas tu tinggi, jadi aku akur je.



Sanggup dia bawak sup ayam ngan telur bistik dari rumah kerana nak makan tempoyak , sebab aku memang belum masak masa tu. Telur bistik tak sempat nak snap gambar, dia ngan firdaus dah bedal dulu.

Dah lama plak tak jalan sekeliling kawasan perumahan tempat aku tinggal. Semalam suami tak de, pergi jalan-jalan cari sarapan ngan firdaus.



Hijau mata memandang, sebab tu aku pilih tinggal kat sini, sebab masih ada suasana kampung lagi. Aku tak suka ngan hutan batu.



Budak yang masih belum mandi, hari ni kena exercise jalan kaki.







Banyak perhentian kat bawah pokok.



perhentian lagi................







Setiap yang hidup pastikan mati, oleh itu berbuat baiklah pada sesama insan. Jangan ada sifat hasad dengki, kerana satu hari kita semua akan berada ditempat yang sama ; kubur.




Sampai gak akhirnya...............




Firdaus makan nasi lemak ngan milo ais.



Aku plak nasi kerabu, dah lama sangat tak makan nasi ni, waima aku bukan orang kelantan, aku rasa nasi kerabu kalau dibubuh hirisan kobis banyak sangat, jadi tak sedap. Aku suka dia buh hirisan bunga kantan lebih sikit. Apa-apa pun rezeki Allah SWT tak boleh ditolak.


Selamat berhujung minggu ye, lepas ni aku busy nak siapkan tempahan muffin dan cheese tart kawan yuyi, sebab maghrib nanti dia nak ambik.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina