Sunday, July 31, 2011

Cerita masak Penutup Bulan Syaaban dan Menjelang Ramadhan Tahun 1432/2011


Salam hari minggu ..................

Panjang betul tajuk cerita kali ni, bila baca balik cam aku nak muntah sendiri. Sajalah sesekali buat gempak. apa orang tua-tua cakap up traffic. Bila dekat ambang Ramadhan ni masak cincai-cincai je, ala kadar. Kalau tak ingatkan Firdaus ngan suami malas je nak masak, tapi cian plak ngan dorang.

Jom nengok aktiviti masak ala kadar tu............. ceritanya tak delah sepanjang tajuknya..saja buat gempak.

Mee segera, guna cap lain pun tetap sebut maggi. Mee segera ni sinonim ngan maggi. Kalau mee segera selalunya aku beli Ruski atau Cintan, tapi yang ni aku layan maggi kari meletupp..


Kat rumah ni kalau masak mee segera wajib ada sayur, tak kiralah sawi atau bayam, tapi kali ni aku buh baby kailan ikut selera Firdaus. Lagi satu yang wajib ada ikan bilis goreng, dorang suka tabur atas mee segera.


Firdaus dah tak sabar , tiup kasi cepat sejuk.


Lauk semalam kari telur resepi kat sini ye, tapi ada perubahan sikit.Telur rebus ni aku goreng, yang ni plak aku tak letak kentang.


telur nak masak kari telur, kentang/ikan bilis goreng tuk masak sambal


Disamping ikan bilis/kentang goreng resepi kat sini ye.Perbezaan resepi tu, yang ni kentangnya aku potong kecik sikit. Sambal yang ni plak aku tak letak sos cili, tapi buh sikit asam jawa.


Lupa plak ngan spinach goreng. tetiba je aku rasa sedap, nampak di situ cam nak puji diri sendirikan.



Masuk ke petang roti sandwich massimo germa gandum cicah ngan kari atau ngan sambal ikan bilis/kentang goreng tadi . mabeles.




SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA. PELIHARALAH KESUCIAN BULAN RAMADHAN YANG MULIA.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina