Tuesday, August 23, 2011

karma

Salam Ramadhan.................


Subuh tadi hujan lebat. Sekarang ni cuaca panas. Ada gambar lauk nak tepek tapi cam malas, takut orang luar sepak nanti, time bulan puasa asyik tepek gambar masakan je.



Gambar dua hari lepas , masa ni time sebelum berbuka puasa. Masa ni kita orang makan ayam percek rasamas/Ayamas memang terbaek dari ayam percik kat pasar malam .Tak kisahlah rega yang hurmmm janji sedapkan. Sila percaya sebab aku adalah bekas pekerja yang membuat ayam percik ayamas tu beberapa tahun dulu.



Kita orang sembang anak beranak , tetiba terselit pasal karma. Yuyi kata "kita kena percaya karma mak". Rasanya buat kali kedua aku dengar perkataan karma selepas lagu Awie hukum karma.


Baru aku perasan patut selama ni aku nampak yuyi berbeza dari budak yang sebaya dia. Semalam selepas satu peistiwa berlaku , aku teringat kata-kata yuyi,ooooo itu karma...............



Selamat berbuka puasa dan selamat membuat persiapan raya.


Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina