Friday, August 19, 2011

Secubit garam

Salam ramadhan..............

Minta maaf kak Noor tumpang nama jap, kasi up traffic. Rasa cam boring plak hari ni nak cite masak-masak, cite pasal garam boleh. Kat rumah selalu aku guna garam nak kata kasar tak kasar , nak kata halus tak halus, cam mana nak cakap ye, garam sedang sedang.

Selalu aku beli garam yang dah siap pack sekilo lebih kurang reganya 50 sen kalau tak silap aku. 2 hari lepas aku beli garam , first time plak isinya garam halus . Serius aku memang tak pandai guna garam halus, tak pandai nak agak.



First beli dapat garam halus.




Kemudian beli lagi, baru dapat yang sedikit kasar.


Terpaksa beli lain , garam halus kekadang bukan masin tapi pahit plak aku rasa. Dolu-dolu lagi kalau buh garam dalam masakan aku mesti cubit -cubit guna jari tangan, cam tak pandai nak agak kalau pakai sudu.korang plak cam mana?






Madah tak de helah

Akal adalah alat hidup dan pedoman fikiran manusia tetapi ia terbatas dalam lapangannya.Ada beberapa perkara dalam hidup yang tidak dapat kita fahami tetapi dapat dirasa menerusi hati

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina