Tuesday, September 27, 2011

0.5 grams ice ice baby, sapa racist?

Salam hari selasa................


Pagi tadi aku janji nak cerita pasal chayanunalif yang buat aku meroyan tu kan . ceritanya cam ni , petang semalam aku terima barang  dari  courier service.  Dari  luar plastik courier  tu aku dah  nampak ada sikit  cecair pekat keluar. Aku ingatkan proses pemeluwapan biasa(istilah sains tu). Aku pun rabakkan plastik tu ngan rakusnya(spesis kalau buka enbelop  memang main  rabak), jahanam 6 jahanam habis meleleh kat tangan aku ngan baju kena cecair CC $#% .

Tak senonoh tul  chayanunalif ni, dorang ni bodoh gak kekadang, boleh diisinya sample liquid dalam plastik kecik lepas tu distapler. bodoh ke tak bodoh korang rasa?kalau diseal pun okey lagi. Kalau kita nak hantar sample liquid guna courier sevices  kenalah bubuh dalam  botol yang penutupnya ketat.

lepas je tangan aku terkena lelehan benda hancing, tak agak-agak aku capai hp call chayanunalif tu pung pang pung pang , tak sempat dia menjawab, aku matikan call. Puas hati aku dapat melempiaskan nafsu serakah marah chayanunalif tu , tak kisahlah tangan bau hancing pun.,

Bila aku cakap ngan bos (chayanunalif ) pasal tu

bos : tak pa tak pa , dia tak tahu.you kasi lap , lepas tu kasi photostat.

aku(dalam hati) : sifiyalfal tak tahu, anak aku 6 tahun pun tahu isi air dalam pelastik kasi stapler, air boleh tumpah.

racist ke tak racist cuba aku yang buat cam tu

bos : you tak guna common sense ahhh ahhh.cam ni malulah saya.

Masa tu baru typing error je.




Paket plastik tu kalau ko isi ice ice baby tak pe gak , boleh gak sedut sepam dua pam ngan ngan HKL tengahari ni. Ini tidak air kencing pekat hancing tu dia kasi. Lantak ko kak limah ambiklah sample tu.



Dekat nak 20 helai dokumen lencun kena CC &&%. bau hancing kencing anjing/kucing/musang macam-macam hewan kecing hancing. nampak tak otak aku dah kena jangkitan CC $#%



Kerna terpaksa aku lap sehelai demi sehalai ngan tisu lepas tu sidai kat meja pantry. Bila semuanya dah agak kering, aku gi photostat.

Beginilah nasib diri ku malang oh tuhan. cam tu lah keja ngan chayanunalif. Diskriminasi tu dorang yang ujudkan dulu. Bodohlah kalau sendiri tak boleh nak faham. Aku tak berapa minat nak sentuh bab racist meracist ni(sedap gak bila gabungkan bahasa melayu ngan englishkan, kah kah) ,nanti ada plak yang hentam aku tak open minded. Sapa cakap yang kita ni tak open minded, ramai je kawan -kawan kita masa sekolah sampai sekarang ni berbilang bangsa cuma yang geram ada segelintir dorang tu cuba nak berdiskriminasi(gabungan lagi tu). Kebarangkalian untuk pekerja gomen di diskriminasi oleh bangsa lain kureng sebab kebanyakan pekerja gomen orang kita.



Soalan objektip sejarah (jawapan anda dirahsiakan bagi mengelak pertikaman lidah sesama sendiri tak pun dibaling telur busuk


Adakah anda pernah menjadi mangsa diskriminasi chayanunalif atau kapyalamyanga.

A) pernah

B)tak pernah

C)nyaris kena

D)dah dekat nak kena


kalau jawapannya A nyatakan bentuk diskriminasi tu.

Kalau rasa soalan ni terlalu sensitip nak dijawab , cakap je anda suka filem mamat khalid. kah kah kah.


Status tuan blog ; mood senyum


1) mamat khalid nak belanja tengok wayang kat Ipoh. "abang mat jangan lupa beli dua tiket tau , tuk suami cik ina sekali".

2)suami cik poziah Datuk rahim mak pak hantu kak limah, dapat pingat(rahsia) dari DYMM Sultan Mizan hari ni. Pesanan buat mak pak hantu kak limah "jangan lupa noh saat -saat manis kita berdua makan maggi pedas kebabom kat cafe bawah pokok ko tu".Sapa nak ucapkan tahniah kat kak limah masih belum terlambat.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina