Thursday, October 27, 2011

Cleaner, sapu sampah bagai cum tea lady.

Salam hari khamis.................

Hendaknya panas sampailah kepetang, kalau nak hujan , biarlah malam, semoga Allah SWT makbulkan permintaan aku ni. Kain baju kat rumah tu banyak yang tak kering, cam mana tak kering sebab tak sidai lagi.Ampun jangan marah ye, tak sempat nak sidai pagi tadi, dah lambat.

Korang semua tahukan kat opis ni aku keja cleaner , selain cleaner aku gak tea lady. Kurang ajarkan tea lady sekarang sempat lagi berblog.kui kui kui . Berpuluh orang visitor/suplier dah merasa coffee buatan tangan aku. Setiap bangsa ada citarasa masing -masing dalam memilih coffee, bangsa cina suka coffee yang sedikit pahit dan kurang manis sama ngan omputih, bangsa bla bla nanti ceritalah, nak cite pendek je ni.

Aku tak delah sehebat suami , kalau nak dibandingkan bab bancuh coffee. Aku pun banyak belajar dari dia, dia dah biasa buat air kat cafe(cam bagus-baguskan)  MIL, semua jenis minuman panas dia pandai sediakan.



Air Coffee yang sedap, coffeenya terasa , berorama dan kalernya sedikit kegelapan..

Mula-mula sedikan dua biji cawan bersama alas sekali. Cantikkan cawan kat ofis.



Nak air coffee yang sedap tak????? Kacaukan nescafe ngan susu hingga sebati( macam buat kek plak) nampak cam dah sebati, curahkan air yang cukup mendidih.Kalau air tak cukup mendidih kang nampak je berbuih-buih timbul.



Tak payah nak rasa-rasa, Kalau air nescafe nampak pekat itu menandakan dah cukup manis dan sebaliknya, tak nampak pekat ngan mat kasar, tembok guna sudu cam aku buat dalam gambar kat bawah.




Tentang kek coklat InsyaAllah malam ni aku buat lagi, akan aku tepek resepinya, mana boleh lupa pada korang semua, aku tak suka kedekut -kedekut ilmu, biar susah sama susah, bila senang aku sendiri, larikkkkkkkkkkkkkk sebelum korang bengang.



Berjumpa lagi lain hari dan waktu, diharap segalanya di sini dapat dimanafaatkan bersama.InsyaAllah.





TEMBOK maksudnya témbok); menembok menyejuk­kan air panas dll dgn mengacau-ngacaukannya (menuang-nuangkan ke bekas lain).

tembok tu perkataan diiktiraf tu, takut ada yang tak faham. kui kui kui

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina