Thursday, November 24, 2011

adjust jangan tak adjust-resepi special-tak de maknanya

Malam tadi hari malas masak, masak pun yang simple je .Boring sangat , tak tahu nak masak apa, hari -hari masak, naik bodoh. Aku bukak peti ais, termenung kat depan tu punyalah lama, cari idea.kui kui kui . Dalam punya tak de idea tu siap jugak masak dua lauk.Jeng jeng, aku masak rendang daging cincai boncai ngan tomyam daging (malu nak cakap) simple kan? lauk adjust adjust je.

Habis masak je, aku hidang lauk atas meja, Firdaus mesti jerit-jerit "ayah ! Ayah ! masa untuk eat." Selagi ayah  tak menyahut, selagi tu dia ulang ayat yang sama. Paling kelakar malam tadi, Dia panggil ayah eat, ayah cakap,  "ayah tak nak makan, perut ayah dah besar, ayah nak dietlah, Firdaus makan ngan ibu ye." Dengar je ayah dia cakap cam tu, muka dia terus masam mencuka. Korang tengok sendiri muka dia cam mana.






Marah sangatlah tu , ayah tak nak temankan dia makan.Last -last suami kesian, dia makan gak, buat syarat, takut Firdaus merajuk. Dia ni kalau merajuk boleh tahan gak.




Nampak tu , bila ayah temankan makan terus senyum.Aku geram je .




Nampak tak di situ, beef kut teh semalam, aku adjust jadi tomyam + kobis. pemalaskan? aku tak pedulik janji ayah ngan anak tu makan.kah kah kah




Lauk tambahan, rendang daging cincai boncai, tanpa santan, kerisek ngan lengkuas, korang fikirkan sendiri ye resepinya. Alah korang semua mesti terror masak rendang. Iniiii Seriusssss, first time aku masak rendang tak cukup bahan cam ni, hari pun dah malam, nak gi kedai malas, rembat apa yang ada dalam peti ais je. Masak  cincai boncai, tapi rasa tedap tau.  Sendiri masak , sendiri puji, cam bagus baguskan Kui kui kui ,.Aku nak  namakan rendang ni, rendang daging cincai boncai.hua hua hua.

korang pernah tak  masak cincai boncai, tapiiiiiiii rasa sedap hingga menjilat jari?



Cukuplah ye, kepala aku dah meyong, terlebih minum ice blended gula tumpah. Esok jumpa lagi ye, ditempat dan waktu yang sama. bye bye bye.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina