Wednesday, November 30, 2011

Diary seorang budak yang nak kurus sebelum tahun 2012 : )

Salam hari rabu ....................



Dua tiga hari ni cam tak larat nak update blog tapi aku gagahkan diri jugak mengupdate sebab mengenangkan iklan U Mobile tu memberi hasil pulangan yang lumayan, dasar mata duitan.keh keh keh. Aku tengah menghitung guna jari kaki ngan tangan, kalau lah sebulan iklan tu bertepek kat blog ni , mahu dapat sambar sebuah lappy lagi. Aku tak boleh cite lebih bab ni, apa yang pasti keutamaan aku berblog sebab nak puaskan hati sendiri.Sekiranya korang rasa blog ni tak mendatangkan hasil , tak payahlah masuk dan paksa diri ke sini, habis cerita.

Petang semalam, aku ngan Firdaus singgah pasaraya, beli sayur ngan sedikit barang. Teringin sangat nak makan sambal sardin, rasa cam dah lama je tak makan, tu yang gigih beli sardin dalam tin semalam.Beli sekali telur sri murni, sebab bercadang nak buat telur dadar bawang.


Muka budak nak kurus tengah menyoping sayur.kah kah kah



Jangan lupa guna telur seri murni, berseh dan segar dari ladang. Motip puji , nak bonus lebih : )



Telur dadar bawang.



Malam tadi goreng kangkung ni paling laku, habis cepat.Goreng simple je, kisar 3 biji cili masak, 2 ulas bawang merah ngan sedikit belacan. Aku tumis bahan kisar sampai naik bu, kemudian masukkan kangkung yang sudah dibasuh dan tus.Kaup balik Kangkung tadi, bubuh garam ngan sedikit je perasa , sebelum angkat buh sedikit air.


Resepi sambal sardin boleh ambik kat sini.Jangan lupa guna sardin Marina, sedap dan lazat. motip nak bonus : )


Agenda cuci kuali kerap berlaku lepas masak sambal, caranya , masukkan nasi putih kedalam kuali yang ada baki sambal, kacau hingga nasi ngan baki sambal bergaul mesra, angkat sedia dihidang. Ini resepi turun temurun dari arwah mak.kah kah kah


Budak baru belajar diet dan tak pakai baju. Malu plak masa aku nak ambik gambar dia tak berbaju. Ajaran tak berbaju tu dari suami, dia yang pujuk firdaus buka baju, bila cuaca panas sebab firdaus ni kuat berpeluh.



Adakah patut lepas makan terus masuk gym.ha ha ha .Rutin harian Firdaus sekarang ni, kata nak kurus sebelum 2012. Aku sengeh je, tengah malam jalan -jalan cari makan, bukak tudung saji. Macam ni aku pun kena gigih masuk gym , kena kuruskan badan , sebelum suami aku jatuh hati dengan Professor Doktor Muhaya . kah kah kah .

Aku pun tak kenal sapa Dr.Muhaya ni, terkejut bila suami tanya samada aku kenal atau tidak ngan dia. Amboi kemain lagi orang tua ni, kata aku dalam hati. Raya haji hari tu, Aku nampak suami sedih gila dengar dia punya motivasi, masa tu aku tengah ngadap lappy. Aku ni jenis manusia yang tak suka dengar motivasi , sebab aku tak suka orang motivasikan aku, sebab aku percaya aku boleh motivasi diri sendiri., terpulanglah pada diri masing-masing.





Jumpa lagi dilain waktu dan hari.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina