Friday, February 10, 2012

izzah & hariz ombak rindu

nama dan raut wajahku tak sama ngan izzah , apatah lagi size badan "jauh panggang dari api" , cuma yang sama tang loya dan pening semasa datang bulan. Sabau je lah nak jugak sama ngan izzah ombak rindu walaupun tak de lah minat ngan maya karin. Entahlah, dari kacamata aku ,maya karin walaupun cam mana dia nak menjadikan diri dia lemah lembut, aku masih nampak kekerasan dia , jauh beza ngan elly mazlein, kelembutan dia memang terserlah.


izzah selalu loya ngan pening masa datang bulan. hari ni izzah tak masak, izzah belikan abang nasi beriani ngan ayam pandan je. (dialog selepas datang bulan tu aku sendiri tambah) teringin gak nak bercakap lemah lembut cam izzah, kang kalau aku bercakap ngan suami ikut gaya izzah , sah sah dia cop aku buang tebiat. bikin spoil mood aku je. Mana taknya kita orang ni kalau bercakap, satu kampung boleh dengar, tak pun sampai afghanistan.


Izzah mesti tak sekejam aku, ye!! memang aku kejam, sebelum buah mangga aku dirampok pekerja bangla , baik aku petik, muda pun mudalah. Izzah mesti tak anti bangla, Ye!!! memang aku anti bangla. kenapa aku anti bangla? cer teka cer teka... sebabnya masa aku keja estet pekerja bangla suka nak bagitau yang dia datang Malaysia sebab kena tipu ngan orang kita, paling tak boleh blah dia bagitau kat bangladesh dia kaya raya. Kata kaya , nak jugak curi buah mangga aku, orang lain curi aku NO HAL, jangan bangla nahi nahi nahi. Selagi dia tak tarik statement orang kita tipu dia, selagi tu aku tetap anti bangla dan pendatang asing yang lain -lain kat Malaysia ni.

Izzah opssss (asyik tersebut izzah je ) aku tak larat masak , aku beli nasi briani ayam pandan kat pasar malam. Beli dua bungkus , untuk suami ngan Firdaus je.



Sapa yang rindu Firdaus , silalah tatap wajahnya puas-puas. Nampak tak di situ ayat bajet Firdaus glamer. Habis sebungkus nasi briani tu, Alhamdullilah.



kawan-kawan, jangan cari izzah ye, izzah cuti sakit : (
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina