Friday, February 17, 2012

Tokengs upgrade

salam kengkawan...........

Petang semalam lepas ambik Firdaus balik sekolah,terus bawak dia ke pasar malam, aku malas nak masak , beli nasi ayam ngan mee sup je. Masa beli mee sup, Firdaus ternampak tokengs ayam, apalagi mengelupur dia nak tonkengs, tengok tonkengs teringat yuyi , dia ngan tonkengs kan tak dapat dipisahkan : )

Terkejut mak tonkegs ayam sekarang dah upgrade ,ditaburi ngan dedaunan kari, meriah dan wangi tu. Oleh kerana resepi tokengs dah upgrade aku upgrade kan sekali sebutannya kearah omputih "tokengs" . cam mana boleh ? Nak goreng sendiri tokengs ayam ni kat rumah, tidaklah nampaknya, nak beli tokengs ayam mentah pun aku tak tahu kat mana, tak kan ye lah aku nak kumpul tokengs ayam setiap kali beli sekor ayam. Macam tu nak penuhkan semangkuk tongkengs ayam mau makan tahun.

JENG JENG JENG
memperkenalkan tokengs ayam pasar malam berperisa daun kari
*
*
*
*
*
*
*
*
*




Tokengs tokengs ayam , segar bugar dipasar malam- nyanyi ikut lirik bunga-bunga matahari- maya

Buktinya berperisa daun kari .........


Habis cerita tonkengs ayam, kita cite roti massimo plak, nak tak? korang tak nak , aku nak cite gak.Alkisah pagi tadi aku buat roti telur yang gebu geban, nak tahu rahsianya, baca kat bawah : )

Buat roti telur guna roti sandwic dengan germa gandum ni, hasilnya roti telur jadi gebu geban.Tak caya sudah, namamu dollah.

bak kata bini david becham, resepi roti telur germa gandum ni besa besa je : ).alo alo comellah korang ni, dah terror buat roti telur , lagi nak resepi ye. Sapa yang nak resepi tu, tak pun aku yang syok sendiri.kah kah kah




Gendang gendut tali kecapi, kenyang perut suka hati, dah kenyang mata mengantuk.oiii lega aku auditor beram hari ni, tak puas hati nak jugak komplinkan...........cis
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina