Thursday, May 24, 2012

Anggerik Desa di Westport Tower


Sesekali aku nak gak  jadi anggerik desa tapi cam tak sesuai plak ngan diri aku yang tak gegirl ni. Kak limah mungkin sesuai kot .la la la la  Tengahari tadi aku makan kat westport tower. Dah lama tak makan kat situ. Alang kepalang pegi bank aku makan  sekali kat situ. Punyalah banyak lauk pauk yang ada kat situ , naik rambang mata aku.Tak tahu nak pilih yang mana satu. Pilih punya pilih last last  aku ambik ayam masak lemak, sambal belacan dan taugeh kasar masak lemak , dah tu je yang aku nampak sedap.

Aku ni tak memilih makanan janji   makanan tu halal dan yang penting sekali  dimasak ngan sempurna. Zaman sekarang ni susah nak cari makanan yang dimasak ngan sempurna.Bukan susah sangat pun nak masak ngan sempurna  nak ngan taknak je . Aku bagi contoh cara nak masak  lemak  ayam dengan sempurna

1)cili api kisar  bersama  kunyit hidup dan sedikit garam
2) 2 atau 3 batang serai titik 
3)sekeping asam keping- buat syarat
4)santan kelapa

kecutkan cili kisar ngan serai titik bersama ayam yang dah digaram kunyit .Bila dah kecut masukkan santan, tembok kuah hingga mendidih.Sebelum angkat buh asam keping. Mudahkan.  

Aku kecewa ngan masak lemak ayam ni , rasa serai pun tak de.Nak kata sambal belacan tak de  langsung rasa belacan. Aku puji taugeh kasar masak lemak dia sedap. 

Anggerik desa makan ngan penuh bersopan santun.la la la

Karina Lau the legend 


Kalau tak bergambar kat balik pokok  bukan namanya Anggerik desa, ye dak .


Sekadar luahan hati

Bila aku komplin bab  makanan jangan ingat aku tak bersyukur atas rezeki yang Allah SWT kurniakan kepada aku.  Niat  aku  sekadar nak mengingatkan kepada  diri sendiri dan orang lain supaya   menghargai duit hasil titik peluh orang lain.itu saje

Segala yang baik itu datang  dari Allah SWT dan yang buruk itu datang dari aku .




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina