Thursday, June 28, 2012

balak pasar malam

Ye ke pasar malam dan kita tak dapat dipisahkan, kalau ye sila angkat tangan. Entah kenapa asal hari rabu ngan khamis je kepala hotak  aku dah berkira-kira nak pergi pasar malam. Lihatlah betapa hebatnya penangan pasar malam dalam kehidupan kita. Cerita pasal pasar malam mengingatkan aku,  ketika aku  belasan tahun aku kerap  menemankan kawan beli  sayur sambil mata liar memerhati  balak balak  kat pasar malam.Bukan aku ye kawan aku. Masa umur aku belasan tahun aku  masih terbodoh tak pandai melaram sampailah habis sekolah.Bila dah habis sekolah menengah barulah aku nak start belajar melaram. Belum tamat  belajar melaram aku terus lompat kelas belajar mengurat tak sempat mengurat panjang  aku terus kahwin. la la la kalau nak cita panjang  lebar  sampai esok pun tak sudah.

Hasil rembatan kat pasar malam kejap  tadi

satu kerugian yang tak berapa besar bila  aku pergi pasar malam tak beli otak-otak.
Jagung rebus wajib beli
Tak ade apa yang lebih mengujakan aku selain dari mee goreng, kueh teow goreng  , bihun goreng dan makanan yang seumpama dengannya.



Okeylah ye cukup sampai sini je *mataakupundahngantuk*


Sekadar luahan hati

Bila kita rasa diri kita kaya barulah kita ada keinginan  nak membantu orang kaya. pelik

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina