Saturday, June 16, 2012

ideal sangat best

Salam kengkawan Port Klang catat jerebu yang paling teruk, hal ni aku kisah sangat  , kalau boleh   tengah jerebu cam  ni  sila  elakkanlah  dari membuat  pembakaran terbuka.

Stop cite pasal jerebu aku nak cite pasal kek plak.Malam tadi aku buat kek butter orang kata kek kosong ,itu orang kata kalau tak betul sila marah orang.dah lama rasanya aku tak buat kek. Almaklumlah nak jimat  duit karen . Meroyan  aku  buat kek tengah-tengah malam.

Kek butter ni semua orang tahu buat  tapi kalau ada yang tak tahu tu aku suka je nak bagitahu.la la la la

 aku gedik nak campurkan adunan kek aku ngan 1/2 cup susu ideal terbaek dari ladang.
Macam biasa pukul seketui  butter (aku guna butter SCS) ngan 220 gm gula castor  sampai  kembang dan putih melepaklah sangat.Kemudian masukkan telur (4 biji) satu persatu  sambil terus memukul adunan hingga kembang.Bila adunan dah cukup  kembang masukkan sedikit essen vanila pukul lagi kemudian masukkan  tepung gandum 300gm yang diayak bersama 1tbsp baking powder  sedikit demi sedikit berselang seli ngan 1/2 cup susu ideal  sambil memukul adunan menguna kelajuan no 2.Okey siap masa untuk membakar 
 Bangku betullah tak de kertas plak terpaksa aku lengser loyang ngan sedikit butter. Aku  campurkan 1 tbsp serbuk koko bagi  kek aku berzebra.
 Dapat dua loyang kecik cukuplah untuk 3-4 orang makan.
  Bakar selama 35 minit guna suhu 180 darjah celcius.
 Budak tembam tak sabar nak makan kek
 Kek dalam proses mengembangkan diri
 
Zebra yang tak zebra sangat okeylah janji nampak sikit zebra
Jemput makan. Breakfast aku pagi tadi  kek ala -ala zebra dan n bihun goreng guna cili tumbuk, next entry aku tepek ye ...........................


Terima kasih berbanyak pada yang sudi bagi email kat aku , InsyaAllah bila ada masa terluang  InsyaAllah aku akan balas email-email tu semua : )

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina