Monday, June 18, 2012

KARMA-BANGKU

Hari jumaat hari tu Firdaus kena susun bangku  kat sekolah ni semua gara-gara aku tak pegi ambik buku laporan  dia. bukan aku saje tak nak pegi ambik  buku laporan  tu, bila  tarikhnya  kena ambik  aku  kurang pasti sebab  Firdaus  terlupa nak bagi aku surat  cikgu   yang  menyatakan tarikh  kena ambil buku laporan tu. Karma  sungguh, suka sangat sebut bangku,  anak sendiri  kena susun bangku. la la la la

Kasihan Firdaus dah lah penat susun bangku hari tu plak aku  sampai rumah lambat naik lapar perut dia  tunggu aku. Sampai  je rumah aku terus ajak suami bawak dia makan kat luar.

Merenung masa depan.
 Apa pecah peti besi PIBG, oiii kuatnya ekau.ekau  dah tak de keja lain ke?
Apaaaa?sumbat mulut nenek , tak berhati perut betullah kau ni.Tak de benda lain ke kau nak sumbat selain daripada mulut nenek  kau , sahlah  kau bukan cucu harapan nenek.
Kasihan Firdaus dah lah lapar, makanan plak sampai lambat tapi lagi kasihan suami aku terlupa nak order  ayam goreng kesukaan dia  so terpaksalah order kemudian.

Lega dapat makan nasi goreng cina bersama ayam goreng peberet dia.



Sekadar luahan hati

Aku tahu syurga kat bawah tapak kaki suami, habis cam mana dengan  kaki yang lain-lain.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina