Monday, June 11, 2012

Semoga pokok-pokok bunga tu hidup selama-lamanya

 Petang semalam yuyi sibuk ajak aku temankan dia beli pokok bunga. Aku bukan tak suka dia beli pokok bunga, aku takut  pokok bunga tu menerima nasib yang sama dengan pokok bunga dia yang  dah mati akibat tak cukup air .la la la la .Masa mula-mula  beli je dia  rajin  siram lepas dua tiga bulan pokok bunga tu dibiarkannya  tanpa siraman air. Petang semalam aku nampaklah  kesungguhan dia nak  membela pokok-pokok  bunga,  itu yang aku layankan.

Itu bukan kereta yuyi.la la la 
 Yuyi tengah memujuk Firdaus.
 Yuyi dah rambang mata tengok pokok-pokok bunga kat situ.

 Muka tengah hangin tak sabar nak makan makan.

 Rambang mata tengok deretan pokok bunga 
Masa ni budak baju merah tu  dah teringat nasi goreng cina.
Pilih punya pilih pokok bunga yang dalam troly ni menarik hati yuyi. 
 bangkaikan, pokok bunga tak berapa kerat  penyiram bunga nak yang ala ala
 Firdaus ngan Yuyi model tak berbayar telur seri murni.la la la la 
Model tak berbayar
Gunalah Telur Seri Murni tanpa was was

Excited malam tu  gak Yuyi menyusun atur pasu bunga yang dia bawa beli tu. Aku kat rumah excited aku suruh dia MMS gambar dia punya hasil kreativiti keras tangan  menyusun pokok bunga kat koridor depan  rumah dia. syyy kalau dia baca statement aku  ni mau dia hangin satu badan.la la la la



Sekadar  luahan perasaan

Bila dah jadi  cashier  tu kenalah pandai jaga tutur kata dan tingkah laku.kalau  pelanggan boleh  menghormati cashier tak kan cashier tak boleh nak menghormati pelanggan. Aku cuma nak bagitahu je  dibelakang setiap resit pembayaran ada tertera nama cashier yang bertugas jadi  kalau ada cashier yang terasa nak buat perangai biadap, kebabian dan tak reti berbudi bahasa  kepada pelanggan  tu fikirlah 10 kali. Aku tolong ingatkan je, tak tak aku tak cakap ape -ape.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina