Monday, July 30, 2012

Gambar secara rawak-juadah berbuka bagi mengurangkan bebanan kewangan

 Salam Ramadhan......................

Baca betul-betul  kemudian fahami  tajuk tu . yes aku memang beli juadah untuk berbuka sebabnya aku rasa cam tak berbaloi nak memenatkan badan aku memasak bagai sedangkan yang nak makannya 2 orang dewasa dan sorang budak tecit .*tecitlah sangat* the moral of the story lebih baik aku beli juadah berbuka yang main tunjuk-tunjuk daripada  aku terkejar-kejar masa.*ponat den*  Tunjuk atau tak tunjuk tak penting yang penting kita kena  menunjuk secara berhemah dan berjimat cermat.la la la la .Kat rumah aku tak de orang yang cerewet pasal makanan terutama suami aku kalau  sebulan aku bantai beli nasi tomato pun dorang bedal tak banyak cite.Tak percaya udah namu dollah nenen mu sebelah.ku hitung -hitung dah seminggu rumah aku ni berbuka ngan nasi tomato.dasat baru aku perasan.

Juadah berbuka puasa hari ke 6
Firdaus ngan nasi tomatonya
 Aku ngan yuyi punya selera yang sama
 lemang ngan rendang kerang(boleh tahan gak rendang kerang tu punya rega)
 haish mamat ni tak boleh tunggu aku habis  ambik gambar ke.nak interframe plak.
Juadah berbuka puasa  hari 7
Nasi tomato bersama ayam percek
 Sila percaya nasi tomato lagi.Kalau nampak juadah banyak cam ni maksudnya anak-anak aku ada kat rumah.
 Ayam percek bersama sos
 Lan popia(sambal popia tu sila kurangkan gula ye bang, kalau cam ni punya manis masuk dua minggu makan popia abang lan mau ada yang berpapah ke hospital)

Juadah berbuka puasa hari ke 5  
 kan aku cakap kedai monica murah sepack cam ni RM3.50.Allah panjangkan umur datin sabariah.
 Nasi tomato lagi*sila jgn muntah* Abaikan budak yang terlebih bedak tu
 Ayam masak merah
 Goreng cili suhun ,kentang,tempe ngan tahu-terbaek suami aku paling suka.
 Masak lemak nangka ngan ayam
Semua juadah berbuka puasa hari ke 5 aku beli dari gerai Monica lawensky, murah sedap dan berbaloi-baloi.


Sekadar luahan hati

 Hati kalau dipaksa akan menjadi tak baik. Hidup adalah  tentang pilihan dan membuat keputusan..

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina