Wednesday, July 4, 2012

Jalan -jalan cari sarapan- morning-morning time masak masak inside my house

Merosakkan bahasa orang lain tak pe jangan merosakkan bahasa ibunda sendiri .la la la la Pagi ni no jalan-jalan cari sarapan because my kawan hantar her mother going to hospital her mother ambik darah hari ni.Tomorrow InsyaAllah rancangan jalan-jalan cari sarapan akan bersiaran seperti biasa itu pun sekiranya snek berkacang hijau Miaow Miaow sudi nak menaja rancangan ni.

Dalam dunia ni mana ada keja yang tak penat, tak pandai aku macam orang tu keja sikit tak habis-habis nak berdecit, aku nengok perangai dia yang suka berdecit aku plak rimas, sedih ngan sikap orang cam tu. Malas aku nak cite pasal orang suka berdecit ni , korang tahu tak hari ni   subuh lagi aku dah bangun tung tang tung tang hai nasi goreng kampung sambil nyanyi sambil ketuk kuali  aku buat nasi goreng kampung buh ikan bilis , bawang merah dan sedikit cili api tumbuk -semenjak mesin cili masuk workshop ni kenalah tumbuk-menumbuk guna lesung batu.*dah macam joyahkkan*  Nasi goreng kampung ? rasanya semua  orang pandai buat nasi goreng kampung. kang ada yang muntah plak bila aku tepek sekali lagi resepi nasi goreng kampung.
Satu untuk pamelo
Satu untuk aku siap disisi kanannya ada homemade ikan masin
cili api tumbuk ngan sedikit garam & ikan bilis tumbuk kemudian sangrai ngan 1/2 sudu minyak , perah limau kasturi atau sedikit air asam jawa buh secubit kecil serbuk perasa ngan 1/2 sudu kecik gula.guna api sederhana
Roti Massimo pilihan kami sekeluarga dah lembut gebu , mantop yang penting aku dapat staff price
sumpah aku tak buh jem sebab nak kurangkan makan makanan manis tapi aku buh butter berlambak macam mana tu mestilah macam pi mai pi mai tang tu.lala la la


Sekadar luahan hati

Aku tengah belajar sikit-sikit menjadi orang yang tak berapa lurus sebab dalam dunia ni kebanyakkan orang kurang percaya ngan orang yang lurus-lurus ni ye dak.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina