Thursday, July 26, 2012

nasi tomato berayam percek -menu berbuka hari ke 5

 Salam ramadhan..........


Gempakkan nasi tomato berayam percek , rasanya nilah first time aku dengar .Aku layan je harga sepack murah 50 sen dari nasi tomato yang aku beli semalam .Selain dari  nasi tamato berayam percek aku ada gak  beli popia, tepung pelita dan lengkung merah sebagai kudap-kudapan selepas berbuka puasa nanti..


Katanya ni Lan popia aku layan je .semenjak bila plak penjual popia menabur -nabur bawang goreng  kat atas popia ni.*nampak disitu yang aku dah lama tak beli popia goreng*
 Aku tak boleh terserempak ngan  kueh teow  goreng , bihun goreng  atau mee goreng  otomatik masa tu aku lupa nasi.
 Air sejuk pun dia nak tiup, nampak mengada-mengada disitu.
Inilah dia nasi tomato berayam percek bersama  secawan air blue lemon, Firdaus ni  tak habis-habis  ngan air tu 
 lengkung merah *cam pelik je ayat lengkung tu*
Tepung pelita ni aku beli sebab tekak ni dah teringin sangat kalau tidak jangan diucap selamat tinggal harap lah*rasa lari dari resepi asal mak redho je.




Okeylah ye, aku ucapkan  selamat menjalani berpuasa pada semua .


Sekadar luahan hati

 never ending love story  : )

entah kenapa  bulan puasa kali ni aku mengantuk semacam je bila kat opis.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina