Friday, July 27, 2012

Rambut Pra Hari Raya Aidilfitri

2 hari lepas masa beli juadah berbuka puasa aku ambik kesempatan menyinggah ke kedai gunting rambut amoi untuk memotong  rambut  Firdaus yang semakin hari semakin panjang dan tercacak cacak - tu. Rambut dia ni memelik sikit bila panjang otomatik tercacak. Ada orang cakap rambut tercacak ni orang degil. Pandai -pandai je dorang ni kan .Aku bukan apa aku tak berkenan sangat nak percaya  cakap-cakap yang tak masuk akal ni. Aku potong rambut dia pun sebab dah rimas sangat ngan  rambut dia yang dah melepasi telinga tu.Tengoklah nanti tak sampai setengah bulan amoi ni potong rambut  dia mesti panjang balik.Ada sedikit pelik disitu apasal  rambut  budak lelaki memang  cepat panjang ke?konpius mak.

Amoi ni yang  potong rambut Firdaus sejak kecik lagi. Masa Firdaus kecik dulu  amoi ni guna mesin potong rambut  dia tapi bila dah dia dah start sekolah ni dia dah banyak cikadak disuruhnya  amoi tu  guna gunting. Semakin besar boleh tahan gak perangai  budak debab ni , dia tak bagi amoi tu potong rambut dia terlalu pendek terutama bahagian hadapan rambut*mesti  nak tiru gaya rambut abang ni*


cukup cukuplah sudah aku dah semakin mengantuk rasa cam nak tidur je....................

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina