Monday, August 6, 2012

Juadah berbuka hari sabtu permintaan anak-anak.....

 Salam Ramadhan.................

Sekarang ni aku tengah menunggu yuyi ambik aku kat rumah, InsyaAllah lepas ni aku  nak pegi beli barang-barang  buat biskut. Sebelum dia sampai sempat lagi aku nak upadete blog tu.la la la.

Haishhh kenapa hati aku ni secara tiba-tiba  rasa terharu dan terindu plak bila membaca  pesanan dari Alin Marlini ngan kak zakie  kat  kotak chat box aku kat bawah tu. Entah kenapa semenjak dua menjak ni hati aku mudah tersentuh  bila ada insan yang baik kat dalam dunia ni  seperti  sahabat -sahabat yang aku kenal di alam maya. Berbanyak terima kasih aku ucapkan kepada sahabat -sahabat alam maya yang sudi membaca segala luahan  suka duka keluh kesah kehidupan aku di sini.

Berbalik semua pada cite juadah berbuka, yuyi ngan gula-gula  ada kat rumah aku dari petang jumaat, petang minggu  baru dorang balik kerumah dorang. Hari Jumaat tu dah tentu tentu lah juadah berbuka dan kuih muih aku main tunjuk-tunjuk kat bazar Ramadhan, hari sabtu baru aku masak sendiri juadah bersahur ngan berbuka. Juadah berbuka hari sabtu tu aku masak simple je sambal sardin , goreng bayam ngan telur dadar bermayonis.Kenapa sambal sardin? aku penuhi permintaan yuyi  yang teringin sangat nak makan sambal sardin. Paling best sambal sardin yang aku masak ni  mengunakan cili tumbuk .kenapa cili tumbuk? hua hua hua aku sedih ni tau mesin cili aku hampir dua minggu tersadai dan sekarang ni sedang dalam proses dibaik pulih.

Selain dari lauk pauk  yang aku sebut tadi  , suami aku beli taufufah sebagai penganti kuih muih , boleh plak gitu ye, mentang-mentanglah Firdaus suka sangat ngan  taufufah dengan kitaorang semua kena layan taufufah.
Suami aku ni  nak kena pelangkung kot , tengok dia punya gula merah sikit punya banyak.manissss
Kalau ada yuyi budak ni memang   susah nak nampak muka dia , asyiklah main games ipad, masa tu aku hanya mampu  bersabar je.
Sardin dah semestinya sardin ayam brand bila tengah tak mampu dah semestinya sardin botan atau king cup ye.la la la.

Bukti yang aku mengunakan cili kering tumbuk.Cuba jangan tak cuba rasa sambal yang mengunakan cili tumbuk  berlainan dari cili mesin.
Aku tambah kentang goreng dalam sambal sardin
nilah dia sambal sardin bersama kentang goreng. Resepi sambal sardin bersepah dalam blog aku ni , search jangan tak search.
Juadah berbuka bawak ke sahur  cuma aku  tambah cucur goreng ikan bilis ko mampu, tiba -tiba plak masa sahur tekak ni  teringin nak makan cucur ikan bilis cicah sos cili .Teh o panas memang feveret yuyi masa bersahur.
Bayam goreng

Telur dadar bermayonis, permintaan suami.



Sekadar luahan hati

Yuyi ni kata pukul 3 , cepat plak dia sampai tak senang aku nak update blog.Okeylah jumpa lagi , Insya Allah







Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina